Vice Media cere protecția împotriva falimentului

Vice Media cere protecția împotriva falimentului

Vice Media a anunțat luni că a solicitat protecția Capitolului 11 al Legii falimentului pentru a facilita vânzarea sa. Vice, a cărei grup țintă este axat pe generația de mileniali, este cunoscută pentru conținutul său de știri și povești de viață ale oamenilor. Compania s-a numărat printre stelele în ascensiune ale unei noi generații de firme media digitale, dar s-a confruntat cu dificultăți pe măsură ce veniturile din publicitate s-au redus.

Vice a declarat că a convenit asupra termenilor unui acord de achiziție a activelor cu un consorțiu de creditori care include Fortress Investment Group, Soros Fund Management și Monroe Capital. Consorțiul a prezentat o ofertă de credit de aproximativ 225 de milioane de dolari „pentru aproape toate activele companiei, în plus față de asumarea unor pasive semnificative la închidere”, a declarat Vice.

Dificultățile companiei Vice vin după închiderea altor grupuri media digitale gratuite, de exemplu BuzzFeed News, deoarece veniturile din publicitate s-au epuizat, iar ambele s-au luptat să atragă noi investiții, asumându-și datorii pentru a se menține pe linia de plutire.

Vice, care a atras la un moment dat fonduri importante de la Disney și Fox, printre alții, și-a anulat emisiunea emblematică Vice News Tonight și a concediat 100 de persoane la sfârșitul lunii aprilie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Vice Group a declarat că toate mărcile sale media vor continua să producă conținut în pofida declarării falimentului. „Vice deservește o audiență globală uriașă cu un brand unic de conținut de știri, divertisment și stil de viață”, au declarat într-o declarație copreședinții Vice, Bruce Dixon și Hozefa Lokhandwala.

Vice a ajuns într-o situație catastrofală

„Acest proces accelerat de vânzare sub supravegherea instanței va consolida compania și va pune Vice pe poziția creșterii pe termen lung, protejând astfel tipul de jurnalism autentic și de creație de conținut care face din Vice un brand de încredere pentru tineri și un partener atât de valoros pentru mărci, agenții și platforme”, au mai spus ei. „Așteptăm cu nerăbdare să finalizăm procesul de vânzare în următoarele două-trei luni și să trasăm un nou capitol sănătos și de succes la Vice.”

Vice a fost fondată în 1994 ca o revistă canadiană și a devenit un grup media online cu site-uri de știri și operațiuni de televiziune. A cultivat o imagine de „băiat rău”, iar succesul său a captat atenția lumii media, deoarece s-a conectat cu publicul tânăr. În 2018 cofondatorul Shane Smith a demisionat din funcția de director executiv după ce grupul a fost pătat de rapoarte de hărțuire la locul de muncă, ceea ce a dus la concedierea a trei angajați după „multiple cazuri de comportament inacceptabil”.

Smith a fost înlocuit în funcția de director general de veterana din industria televiziunii Nancy Dubuc, care a părăsit grupul în februarie 2023. Vice a căpătat notorietate pentru că l-a trimis pe fostul star NBA Dennis Rodman în Coreea de Nord. De asemenea, a fost lăudat pentru un documentar în cinci părți despre mecanismele interne ale grupării Stat Islamic.

sursa: /insiderpaper.com