USB-mania cuprinde România

USB-mania cuprinde România

De la lămpi până la plite electrice, tot felul de dispozitive pot fi conectate la calculatoare.

Aproape că nu există posesor de computer care să nu aibă un dispozitiv ce se conectează la acesta printr-un port USB (Universal Serial Bus, mai pe româneş te „port în serie universal“). Dacă memory stickurile, tastaturile, mouse-ul sau cablurile de date de la telefonul mobil sunt cunoscute de toată lumea, ei bine universul dispozitivelor USB este unul mult mai curpinzător.

Astăzi, există şi miniventilatoare alimentate prin acest port, lămpi de birou, truse de machiaj, ceasuri, baterii reîncărcabile şi chiar plite de încălzit băuturile. Însă de departe unul dintre cele mai dinamice segmente, atât în România, cât şi în lume, este cel al memoriilor flash detaşabile, sub formă de stickuri USB, cunoscute şi sub numele de flash drive.

Tot mai ieftine

Preţurile stickurilor USB sunt într-o scădere permanentă în România, în special datorită vânză- rilor mari. „Preţurile medii actuale au ajuns la nivelul de 20 de lei pentru o capacitate de 1GB, 35 de lei pentru 2GB, 60 de lei pentru 4GB şi 120 de lei pentru 8GB. Capacitatea cea mai vândută a migrat de la 1GB, în urmă cu 1 an, la 2GB, la începutul lui 2008. Acum se vând foarte bine şi stickurile de 4GB şi 8GB“, ne-a declarat Traian Cristea, director general FiT Distribution/ PCfun.ro.

„Produsele cele mai căutate din gama Kingston Data Traveler (pen drive-uri USB) sunt modelele de 2GB şi 4GB, în special datorită capacităţii bune şi a raportului de preţ-performanţă foarte apreciat de utilizatori. E o cerere din ce în ce mai scăzută pe capacitatea de 1GB, care în trecut era unul dintre cele mai bine vândute. Ca şi tendinţă, capacităţile de 8GB şi peste vor avea o pondere din ce în ce mai mare în piaţă“, spune Mihai Marcu, Business Development Representative România, Bulgaria şi Moldova la Kingston.

Simplu şi practic

Universal Serial Bus (USB) este un port standard prin care dispozitivele se pot conecta la un computer. El are scopul de a uşura conectarea de diverse dipozitive la un PC, fără a mai fi necesară restartarea computerului sau instalarea de drivere (mici programe care fac legătura între un dispozitiv şi sistemul de operare). Majoritatea dispozitivelor USB sunt, în termeni de specialitate, plug and play - „îl conectezi şi merge“. Un alt avantaj al acestui port este consumul redus de energie. Se estimează că, în acest moment, sunt peste 3 miliarde de dispozitive USB în lume.

S-au aliat pentru USB Designul USB-ului este standardizat de un organism internaţ ional, USB Implementers Forum (USB-IF), din care fac parte companii de renume din industria IT: Apple, HP, Intel, Microsoft, NEC sau Agere. Primul USB, versiunea 1.0, a fost introdus în noiembrie 1995. Acum s-a ajuns la versiunea USB 2.0, care asigură rate de transfer ale datelor mai mari. În 2007 a fost standardizată şi o variantă mai mică de USB, destinată în special telefoanelor mobile, numită Micro-USB.

Periculoase pentru companii

Compania de consultanţă şi cercetare Gartner Inc. a publicat un raport din care rezultă că produsele de tip consumer (USBuri, dispozitive mobile - n.r.) folosite în cadrul companiilor reprezintă cele mai mari riscuri în ceea ce priveşte scurgerile de informaţii esenţiale corporaţiilor. Memory stickurile reprezintă cel mai mare risc de securitate, deoarece funcţionează fără niciun fel de restricţii.

Angajaţii pot astfel introduce în sistemele informatice viruşi sau alte programe dăunătoare, voit sau fără intenţie. O metodă eficientă de protecţie o reprezintă investiţia într-un dispozitiv de control al porturilor, care poate bloca automat conectarea fără autorizaţie la porturile USB.

IDEE

Un magazin de nişă

„USBmania.ro s-a poziţionat pe o nişă foarte restrânsă, dar datorită produselor a avut succes la cei ce caută cadouri on-line pentru pasionaţ ii de calculatoare“, ne-a declarat Alin Lăpădat, director general la Blue Neon, firma ce operează magazinul on-line USBmania. ro. El speră ca firma să atingă anul acesta o cifră de afaceri de 50.000 de euro. „Am început abia anul trecut, suntem încă tineri, deci nu pot să fac o comparaţie concretă cu 2007, dar piaţa este în continuă creştere“, a adăugat el. Magazinul virtual USBmania a fost realizat de la zero de Alin şi de prietena sa, Alexandra Stoican.

Ne puteți urmări și pe Google News