Ungaria scumpește trecerea pe autostradă. Prețurile le depășesc pe cele din Austria
- Alexandru Sălăvăstru
- 23 noiembrie 2023, 18:15
În Ungaria, biletul de autostradă pentru o zi va fi mai scump decât cel din Austria. János Lázár, ministrul Transporturilor și Construcțiilor din Ungaria, a dezvăluit costul biletului de autostradă de o zi. Acesta va fi disponibil începând cu luna martie a anului viitor.
Se pare că noua taxă de autostradă pe o zi va fi de 5.150 HUF, ceea ce înseamnă 13,5 euro. Austria intenționează să lanseze biletul de autostradă de o zi tot în martie. Prețul va fi însă mai mic, de 8,6 euro.
Ungaria vine cu prețuri mari pentru a putea utiliza autostrăzile
Asociațiile de șoferi din Ungaria s-au arătat uimite de această diferență de preț. În ciuda rezervelor guvernului, introducerea măsurii este considerată necesară datorită unui regulament UE.
Gergely Gulyás, șeful de cabinet al prim-ministrului, s-a exprimat pe canalele de informare ale guvernului că biletul de autostradă de o zi este avantajos în primul rând pentru turiștii străini, deoarece „maghiarii nu cumpără astfel de lucruri”.
Prin urmare, guvernul introduce o structură de prețuri aproape echivalentă cu un bilet de autostradă de zece zile, la prețul de 5.500 HUF (14,5 euro), în timp ce un bilet anual de autostradă pentru un județ se ridică la 5.750 HUF (15 euro).
Orașul din România din care vei putea ajunge în Ungaria pe autostradă
Guvernul Ungariei are în plan ca până la sfârşitul anului 2026, în cooperare cu Guvernul României, între oraşul maghiar Nyíregyháza şi Satu Mare să existe o legătură pe autostradă.
În vecinătatea localităţii Nyírmeggyes din Szabolcs-Szatmár-Bereg, János Lázár a declarat că Duna Aszfalt a reuşit, cu o investiţie de aproximativ 175 de miliarde de forinţi, să demareze construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 şi graniţa româno-maghiară.
În continuarea acestuia va fi realizat un alt tronson, de 17,5 kilometri
Noul tronson va ajunge până la graniţa româno-maghiară. Investiţia este de 150-160 de miliarde de forinţi. Acest lucru va îndepărta obstacolele din calea cooperării economice şi sociale dintre cele două regiuni.
Continuarea investițiilor a fost oprită vara trecută, resursele guvernului maghiar fiind realocate către „obiective strategice”:
„Cel mai important astfel de obiectiv va fi acela de a profita de faptul că Ungaria este o ţară “aflată la o frontieră”. Trebuie să jucăm un rol de “ţară-punte” între două lumi, cultura europeană şi cea asiatică. Conectarea diferitelor regiuni ale Bazinului Carpatic este foarte importantă”, a mai explicat ministrul.