Un „prinț” nigerian a înșelat o femeie din Sibiu cu 500.000 de euro. Cum funționează schema

Un „prinț” nigerian a înșelat o femeie din Sibiu cu 500.000 de euro. Cum funționează schemaFraudă online, card/ Sursa foto: Pixabay

Un prinț nigerian a înșelat o femeie din Sibiu cu jumătate de milion de euro. Femeie a fost păcălită prin metoda „scrisoarea nigeriană”. Înșelătoria funcționează la nivel mondial, în diferite variante, iar acum și în România. 

Un prinț nigerian a înșelat o femeie din Sibiu cu jumătate de milion de euro prin metoda „scrisoarea nigeriană”. Autoritățile spun că sunt foarte multe cazuri de acest fel. Iar în județul Sibiu au fost cele mai multe fraude.

Un „prinț nigerian” a înșelat o femeie din Sibiu cu 500.000 de euro

Înșelătoria cunoscută sub numele de „prințul nigerian” este o metodă frauduloasă în care infractorii încearcă să obțină bani sau informații personale de la victimele lor. De obicei folosesc e-mailul, WhatsApp sau alte mijloace de comunicare online.

Autoritățile nu reușesc să rezolve astfel de dosare din cauză că nu au specialiștii care să îi ajute în domeniul IT.

„Este necesară angajarea unor specialiști. Pe noi, ca specialiști în drept, ne depășește”, recunoaște Bogdan Nicolae Dancu, prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu. De asemenea, IPJ Sibiu anunța că are în vedere încheierea unor parteneriate cu firme de IT din oraș.

Ai Generat, Programator, Hacker

Cum funcționează înșelătoria

Contactarea Victimei: Infractorii trimit e-mailuri sau mesaje către potențialele victime, pretinzând că sunt un prinț, un oficial guvernamental sau un membru al familiei regale din Nigeria sau din altă țară africană. Mesajele susțin, de obicei, că aceștia au acces la o sumă mare de bani, dar au nevoie de ajutor pentru a transfera acești bani în siguranță din țara lor de origine într-o altă țară.

Promisiuni de Compensare: În e-mailuri, infractorii promit de obicei victimei o parte din această sumă de bani dacă aceasta îi va ajuta să facă transferul. Ei pot invoca diferite motive pentru care au nevoie de asistență, cum ar fi conflicte politice, instabilitate economică sau alte pretexte.

Cererea de Informații Personale: Pentru a părea credibili, infractorii pot solicita informații personale de la victime, cum ar fi nume complet, adresă, număr de telefon, conturi bancare sau alte detalii sensibile. Aceste informații sunt apoi utilizate pentru a efectua alte fraude sau pentru a fura identitatea victimei.

Hack, Hacker, Hacking, Cibernetic

 Cererea de Bani: După ce au stabilit un contact cu victima, infractorii pot solicita plata unor taxe sau comisioane pentru a facilita transferul presupus al banilor. Aceste cereri de bani pot continua sub diferite pretexte, iar victima poate fi presată să plătească sume din ce în ce mai mari pentru a-și recupera „compensația” promisă.

Dispariția Contactului: După ce au obținut banii sau informațiile pe care le doreau, infractorii pot dispărea sau pot înceta să mai răspundă la corespondență. În final, victima realizează adesea că a căzut într-o capcană, dar este prea târziu pentru a recupera banii.

Numărul acestor infracțiuni a crescut cu 25% față de 2022

Este și cazul unei femei, victima unui „prinț nigerian”, care a pierdut prin aceste tipuri de înșelătorie 500.000 de euro.  Este o schemă financiară, pe care o folosesc atacatorii online și reușesc să convingă foarte multe persoane să pună într-un cont câteva sute de euro.

La scurt timp primesc 1.000 de euro ca recompensă, însă, în cele din urmă, când ajung la suma de 10.000 de euro, atacatorii spun victimelor că trebuie să plătească și un impozit și că vor primi întreaga sumă în câteva zile, însă atunci când trebuie să primească banii nu mai răspund la telefon, relatează turnulsfatului.ro.