UBER primește un ajutor nesperat: „Procesul tehnologic conduce la îmbunătățirea calității vieții consumatorilor”

UBER primește un ajutor nesperat: „Procesul tehnologic conduce la îmbunătățirea calității vieții consumatorilor”

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat că noile tehnologii din domeniul transportului de persoane, precum UBER, îmbunătățesc calitatea vieții.

Consiliul Concurenței s-a implicat activ în comportamentul jucătorilor dar și în cazul reglementărilor în domeniu. Deasemenea, Bogdan Chirițoiu a adăugat că Autoritatea a întreprins o serie de investigații și au fost date sancțiuni.

„De exemplu, am amendat 8 companii active pe piaţa transportului de persoane în regim de taxi şi dispecerat din Bucureşti şi judeţul Ilfov cu aproximativ 500.000 de euro pentru participarea la un cartel având ca obiect fixarea tarifului. De asemenea, alte 36 de companii de taxi din Constanţa, Timişoara, Baia Mare, Târgu-Mureş şi Râmnicu Vâlcea au fost sancţionate cu peste 400.000 de euro, pentru constituirea unor carteluri în vederea fixării tarifului. Cele mai multe dintre companiile de taximetrie sancţionate de noi erau membre în Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). Companiile au contestat, însă instanţa a menţinut decizia Autorităţii de concurenţă”, a declarat Chirițoiu, pentru news.ro.

El a adăugat că a propus eliminarea obligației de aparținere a unui dispecerat pentru taximetriști.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Cum mereu este loc de îmbunătăţire, cred că mai sunt câteva aspecte din legislaţia din domeniu care trebuie ajustate. Am propus eliminarea obligaţiei de a aparţine unui dispecerat, cel puţin în localităţile mici, deoarece activitatea de dispecerizare este o activitate conexă a transportului taxi şi considerăm că trebuie să fie opţiunea taximetriştilor dacă sunt arondaţi sau nu unui dispecerat”, a spus Chiriţoiu.

„Din punctul nostru de vedere, trebuie să fie cât mai multă concurenţă şi de aceea susţinem crearea unui cadru legal corespunzător noilor tehnologii, dar care să asigure reglementări cu efect echivalent cu transportul de persoane în regim de taxi, în special din punct de vedere al siguranţei clienţilor, dar şi al achitării obligaţiilor fiscale către stat”, a spus Chiriţoiu.

Președintele Consiliului a subliniat că procesul tehnologic conduce la îmbunătățirea calității vieții consumatorilor.

„Este firesc să încercăm să ne adaptăm la evoluţiile tehnologiei. Progresul tehnologic conduce la îmbunătăţirea calităţii vieţii consumatorilor, însă nu trebuie să conducă la eliminarea formelor care deja îşi desfăşoară activitatea. Trebuie să găsim soluţii astfel încât cei din piaţă să funcţioneze fără să se elimine reciproc. Am propus ca taximetriştii să utilizeze şi aplicaţiile de tip-ehailing (ex: Clever) pentru a prelua comenzile, chiar dacă taximetriştii aparţin sau nu unui dispecerat”, a spus Chiriţoiu.