Considerat unul dintre cele mai romantice locuri din România, Tunelul Iubirii din Caraș Severin, a ajuns un dezastru. În prezent nu mai e nici vorbă de feeria verde descoperită acum cinci ani și devenită un loc de referință între pasionații de locuri inedite din toată lumea.

Îndrăgostiții care au vizitat locul vara aceasta, în încercarea de a surprinde imagini inedite, au plecat triști, pentru că s-au aventurat între Glimboca și Obreja degeaba.

„Pentru cei care doriți anul acesta să treceți pe la Tunelul Dragostei vă sătuiesc să evitați. Starea în care ajuns tunelul spune totul despre dorința de îngrijire”, este mesajul lui Mihai Tămășilă, unul din fotografii care a descoperit locul.

Cei care s-au aventurat până în zonă au avut parte de o surpriză neplăcută: tunelul nu se mai vede. Practic, au fost păcăliți de imaginile feerice care au invadat rețelele de socializare anii trecuți. Pe linia ferată Caransebeş – Oţelu Roşu, proprietatea CFR Călători, nu a mai trecut un tren de aproximativ 4 – 5 ani, iar natura a pus stăpânire pe acest loc.

„Din păcate, din acest an locul va intra în anonimat”, spune unul dintre localnici.

Descoperit din întâmplare

Acum cinci ani, doi fotografi din Oțelu Roșu, Florin Avramescu și Mihai Tămășilă, au descoperit din pură întâmplare tunelul de vegetație de pe calea ferată Caransebeș – Oțelu Roșu.

Între satele Glimboca și Obreja, pe unde nu mai trecuse niciun tren de câțiva ani, vegetația crescuse deasupra șinelor, formând un tunel feeric. Mai ales părimăvara, atmosfera din interiorul tunelului era de-a dreptul magică, cu soarele luminând printre frunzele verde crud.

Mii de miri și iubiți au vizitat locul pentru a imortaliza amintiri spectaculoase.

Presa internațională și bloggeri din străinătate au preluat imaginile și locul a ajuns să fie menționat între cele mai feerice din lume, comparat cu renumitul Tunel al Dragostei din din orașul Klevan din Ucraina.

Ba chiar și Parlamentul European a publicat, în 2014 pe Foursquare, o listă a „comorilor ascunse” de pe teritoriul UE, care merită vizitate cel puțin o dată în viață, iar printre cele 28 de obiective nominalizate a pus și „calea ferată abandonată dintre oraşele Oţelul Roşu şi Caransebeş – Tunelul Iubirii”. Era singura nominalizare a României în listă.

 

Ce zic autoritățile

În vara lui 2019, locul a ajuns o ruină acaparată de vegetație, în urma unei decizii de ordin economic și a nepăsării. Pe de o parte, compania națională de căi ferate a menținut decizia de a nu mai opera tronsonul, deoarece traseul nu era rentabil economic, pe de altă parte, autoritățile locale nu au considerat niciodată că ar putea profita de pe urma turismului generat spontan de locul căutat de fotografi și turiști, dacă ar fi avut în vedere o minimă intervenție.

„Tronsonul respectiv este proprietatea CFR, astfel că noi, ca autoritate, nu puteam interveni efectiv. Vorbim de un obiectiv (turistic) creat în mod natural de vegetație și e regretabil că acum s-a depreciat. Primii care ar fi trebuit să se preocupe ar fi fost edilii de la Primăria Glimboca”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Caraș Severin, Ionuț Popovici.

Primarul din Glimboca spune că respectiva cale ferată ține de comuna vecină, Obreja. Teodor Arșovan, secretarul primăriei Obreja a explicat: „E greu de făcut ceva, atâta vreme cât acea cale ferată, deși se află pe teritoriul administrativ al comunei noatre, e proprietatea CFR, care are și o zonă de protecție adiacentă”.

„Probabil că dacă Tunelul Iubirii era descoperit în orice altă localitate din lumea civilizată, se ținea cont de potențialul turistic pe care îl generează. Autoritățile puteau face demersuri pentru a păstra un vagon măcar pe traseu, cu scop doar turistic, cum e la Oravița. Sau puteau, măcar, tunde puțin din vegetație, ca să se păstreze forma tunelului”, a spus unul din timișorenii care s-a întors dezamăgit din excursia în care intenționa să își facă cele mai frumoase fotografii.

Te-ar putea interesa și: