Trucuri folosite de retaileri pentru a ne face să cheltuim cât mai mult

Trucuri folosite de retaileri pentru a ne face să cheltuim cât mai mult

V-ați întrebat de ce în mai toate marile magazine marfa este aranjată aproximativ la fel? Sau de ce raionul cu fructe și legume este plasat tot timpul spre capătul hipermarketului? Răspunsul este unul simplu: ca să-i determine pe cumpărători să stea cât ai mult timp printre rafturi astfel încât la casa de marcat suma cheltuită să fie cât mai mare.

Reprezentanții retailului modern au învățat câte ceva despre cum funcționează creierul uman și despre cum luăm deciziile atunci când facem cumpărături. Nimic nu este lăsat la voia întâmplării, nici rafturile pline cu promoții care te întâmpină la intrare, nici plasarea raionului cu fructe și legume, carne sau lactate la capătul magazinului.

Nici plasarea produselor pe raft nu este lăsată la voia întâmplării. Cea mai mare vizibilitate o au produsele situate la nivelul privirii, astfel că nu este de mirare că producătorii oferă disconturi serioase retailerilor pentru a beneficia de un loc cât mai bun pe raft. De asemenea, cele mai populare produse sunt plasate la jumătatea raftului astfel încât consumatorul să nu meargă prea mult pentru a lua produsul pe care îl vrea, dar nici să nu îl capete imediat.

Dacă vă întrebați ce rost au brutăriile din interiorul hipermarketurilor, răspunsul este unul simplu: aroma degajată de aceste produse stârnește senzația de foame, consumatorii fiind astfel mai dispuși să cumpere cât mai multe produse alimentare.

Ne puteți urmări și pe Google News

De ce pleacă oamenii cu mâinile goale din magazine

Potrivit unor studii, oamenii părăsesc un magazin cu mâna goală mai degrabă pentru că nu se hotărăsc ce să cumpere, decât ca urmare a impresiei că sunt prețuri prea mari.

Acolo unde oferta este una bogată, cercetătorii au observat că oamenii sunt mai mulțumiți de alegerea făcută dacă produsele sunt împărțite pe categorii. Acest lucru este valabil mai ales pentru produsele al căror brand nu este puternic întipărit în mintea consumatorului, precum sucurile sau cafeaua. Când este vorba despre băuturi alcoolice, precum berea, cercetătorii au observat că alegerea produsului se face cu mult înainte de a ajunge la raft.