Adidas a înregistrat, în anul 2014, la Oficiul UE pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) o marcă reprezentată de trei linii negre paralele pe un fundal alb. Aceasta a fost descrisă, în cererea de înregistrare, de către Adidas ca fiind formată din „trei benzi paralele echidistante cu aceeaşi lăţime, aplicate pe produs în indiferent ce direcţie”. În 2016, această marcă înregistrată a fost anulată. S-a întâmplat după ce un competitor belgian, Shoe Branding Europe, a susţinut că acest logo nu este suficient de distinct. Ca răspuns, Adidas a făcut contestaţie la decizia din 2016.

Tribunalul Uniunii Europene a confirmat decizia de anulare, miercuri, respingând acţiunea formulată de Adidas împotriva hotărârii EUIPO. Tribunalul precizează că marca în cauză este doar o marcă figurativă obişnuită, ci nu o marcă dinamică ce ar fi alcătuită dintr-o serie de elemente care s-ar repeta cu regularitate. Forul european reţine după aceea că formele de utilizare care se îndepărtează de la caracteristicile esenţiale ale mărcii, cum ar fi sistemul său de culori (benzi negre pe fond alb), nu pot fi luate în considerare.

În același timp, din cauza faptului că probele prezentate de firma germană erau referitoare doar la cinci state membre şi nu puteau fi extrapolate la ansamblul teritoriului Uniunii, Tribunalul a respins argumentul Adidas că acest logo a dobândit caracter distinctiv prin utilizarea sa pe întreg teritoriul UE.

Adidas poate face recurs la Curtea Europeană de Justiţie, la această decizie a Tribunalului. Totuși nu toate dosarele sunt şi revizuite de Curtea Europeană de Justiţie, instanţa juridică supremă a Uiunii Europene.

 

Te-ar putea interesa și: