Traseul gazonului de pe "Arena" şi scuza penibilă a patronului Adrian Oprişan | VIDEO

Traseul gazonului de pe "Arena" şi scuza penibilă a patronului Adrian Oprişan | VIDEO

Gazonul care trebuia pus pe "Naţional Arena" a trecut prin cel puţini cinci "mâini". Iarba, de cea mai bună calitate, a zăcut în camioane aproximativ opt zile înainte de a fi montată.

Firmele implicate în plantarea ierbii pe "Naţional Arena" se spală pe mâini de această poveste, iar primarul Capitalei, Sorin Oprescu, s-a dat la fund. După ce România s-a făcut de râs cu stadionul care ar trebui să găzduiască o finală a Ligii Europa, autorităţile încearcă să remedieze problema, ascunzând în continuare cine şi ce vină are în toată această poveste. Gazonul a fost periclitat chiar înainte de a fi montat pe stadion, susţin surse din cadrul Munici­pa­lităţii. Acesta a fost adus în condiţii bune din Italia, fiind transportat în tiruri care aveau în interior o temperatură de 2 grade Celsius. Adică, în condiţii optime. Numai că, odată ajuns în România, gazonul a stat în maşini aproape opt zile înainte să fie montat. Specialiştii spun că acesta trebuia ţinută în rulouri maximum două zile. "Când este lăsat rulouri în maşină, el stă îmbibat cu apă şi se strică, începe să miroasă. Maşinile au stat aproape şapte zile în faţa stadionului, acesta a fost un factor major de stres pentru iarbă. Când s-a montat iarba, deja erau porţiuni care erau galbene. Au tratat gazonul şi l-au stabilizat", au explicat surse din Primăria Capitalei. "Tratarea gazonului costa câteva mii de euro" În ceea ce priveşte lucrările de întreţinere a gazonului, inginerii specialişti în protecţia plantelor au explicat, pentru EVZ, că dacă acesta ar fi fost tratat corect, meciul România - Franţa s-ar fi desfăşurat în condiţii normale. "Există substanţe care se aplică şi lucrări specifice care, dacă erau realizate, gazonul nu arăta aşa. Soluţiile costau până într-o mie de euro, iar lucrările câteva mii de euro", au explicat inginerii consultaţi de EVZ. În opinia acestora, dacă erau parcurse toate etapele de întreţinere şi se montau ventilatoarele de aer, gazonul arăta "impecabil" în ziua meciului. Director Max Boegl: Anconi a angajat firma Gama Verde Întrebat cine s-a ocupat până la urmă de montarea gazonului, directorul general al companiei Max Boegl, Romeo Boţocan, cel care s-a angajat în faţa Primăriei Capitalei că va preda stadionul la cheie fără nici o problemă şi care miercuri declara că nu mai ştie pe cine a angajat compania pe care o reprezintă să planteze iarba, a precizat, ieri, două firme: Anconi şi Gama Verde. "Ce să vă zic, precizaţi şi lucrurile bune despre stadion, cum a fost construit şi în cât timp. A fost firma Anconi, care a angajat firma Gama Verde", a explicat Boţocan. Potrivit unor surse municipale, "traseul ierbii" a fost: Max Boegl, Anconi şi firma italiană I.S.K.D S.R.L, a cărui muncitori erau prezenţi pe "Arena" în nopţile în care s-a montat gazonul. "Din câte ştim, Gama Verde a realizat sistemul de susţinere a gazonului, iar italienii au plantat iarba. Cu italienii, societatea Gama Verde a făcut contract", au mai precizat sursele citate. Patronul firmei Gama Verde, Adrian Oprişan, a oferit ieri, pentru Agerpres, o explicaţie halucinantă: "Dacă partida România-Argentina s-ar fi jucat la data stabilită, gazonul s-ar fi prezentat perfect". Numai că, potrivit mai multor oameni din fotbal, gazonul de pe un asemenea stadion ar trebui să fie bun pentru un joc de fotbal în fiecare zi. Mai mult, omul de afaceri a explicat, după ce ne-am făcut de răs, că partida cu Franţa a fost programată într-un timp scurt şi nu s-au mai putut realiza operaţiunile mecanice care au fost prevăzute imediat după partida cu Argentina, necesare pentru ancorarea gazonului în stratul suport. Pe cine să credem "S-a organizat un calendar competiţional pe acest stadion fără a se ţine cont de timpii necesari de refacere şi regenerare a gazonului, de timpii necesari de ancorare în stratul suport. În aceste condiţii, deteriorările ar fi apărut oricum într-un timp foarte scurt", a afirmatOprişan. Însă, Muncipalitatea sus­ţine că a primit asigurările constructorului, înainte de meci, că totul va fi bine. Pe de altă parte, Oprescu a declarat, la finalul partidei, că "gazonul a fost acceptabil, faţă de cum mă aştep­tam să fie", declaraţie care arată că primarul general ştia că sunt probleme cu iarba.

7 zile au aşteptat camioanele cu gazon în faţa stadionului, deşi specialiştii susţin că gazonul rulat, ţinut în camioane, trebuie montat în maximum două zile, altfel acesta se strică

MISTER Contractele de la stadion, la secret Patronul firmei Gama verde, Adrian Oprişan, şi reprezentantul Max Boegl au început să explice după meci care au fost problemele, punct cu punct, dovadă că acestea erau cunoscute înainte de eveniment. Iar, dacă cineva din Primăria Capitalei se ducea pe gazon, măcar înainte cu două zile de meci, ar fi văzut starea gazonului, au mai spus, pentru EVZ, surse din cadrul Muncipalităţii. Mai mult, patronul firmei Gama Verde susţine că el şi-a respectat obligaţiile în toată această poveste. "Întreţinerea post-execuţie a fost realizată în baza unui grafic specific suprafeţei de joc", a mai precizat Adrian Oprişan. Cert este că, în prezent, nu se ştie exact cine şi ce nu a respectat, atâta timp cât contractul privind construirea "Naţional Arena", toate contractele încheiate cu subantreprenorii de către Max Boegl, dar şi actele adiţionale încheiate de Muncipalitate, cu girul aleşilor generali nu sunt făcute publice de către Primăria Capitalei. CITIŢI ŞI:

Ne puteți urmări și pe Google News
  • Marius Stan: "Naţional Arena este închis de UEFA". Valeriu Argăseală: "Mâine se ia decizia finală"
  • INVESTIGAŢIE EVZ. Firma care a plantat "cartofi" pe Naţional Arena mai poate ciupi câteva milioane de euro de la FRF
  • EXCLUSIV EVZ. Oprişan, despre scandalul gazonului: "Nu ar trebui căutaţi vinovaţii"

<iframe width="420" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/EOJ3gwnhG8Q" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>