Tinerii români din era digitală: frustrați, dezinteresați, incapabili să interacționeze în afara spațiului virtual
- Iulia Moise
- 24 august 2024, 09:17
Un studiu recent scoate în evidență o situație îngrijorătoare. În prim plan sunt tinerii Generației Z, care arată un dezinteres tot mai mare față de școală. Tot mai puțini aleg continuarea studiilor după liceu. Cercetarea arată că un procent important din tinerii de azi suferă de inadaptabilitate și frustrare și întâmpină greutăți în comunicarea în afara spațiului virtual.
Tinerii români, inadaptați și frustrați
Un studiu recent trage un semnal de alarmă în ce privește tânăra generație. Aproximativ 29% dintre tinerii din Generația Z, din România, nu vor să urmeze studii superioare.
Cercetarea evidențiază că tinerii întâmpină probleme de a se adapta și de a interacționa în afara spațiului virtual, scrie Mediafax.
Ce își doresc tinerii din ziua de azi de la viață
Studiul scoate în evidență că aproximativ 29% dintre tinerii erei digitale din România, născuți în perioada 1997-2012, refuză să își continue studiile după liceu.
Nu vor să urmeze studii superioare, iar 20% dintre aceștia vor să devină antreprenori.
Un alt aspect al studiului arată că tinerii au o toleranță scăzută la frustrare și monotonie, dovedindu-se incapabili, de multe ori, să interacționeze în afara spațiului virtual.
Ce spun specialiștii
Angi Ionescu, fondatoarea Clinicii The Mind, scoate în evidență importanța dezvoltării abilităților practice
în detrimentul cunoștințelor teoretice.
În opinia ei, tinerilor nu trebuie să le lipsească competențe precum adaptabilitatea, reziliența și capacitatea de a face față situațiilor neprevăzute.
Ea le recomandă, de asemenea, părinților să se concentreze pe dezvoltarea competențelor emoționale și sociale ale copiilor.
Fondatoarea Clinicii The Mind avertizează că există o tendinței de victimizare excesivă, iar acest aspect ar putea avea consecințe negative atât în viața personală, cât și în cea profesională.
Autorii studiului propun crearea unei culturi organizaționale care să sprijine dezvoltarea personală și emoțională a tinerilor. Acest lucru ar putea contribui în mod esențial la succesul pe termen lung al companiilor.