Avioanele TAROM nu vor mai zbura în România. Mii de pasageri vor fi afectați
- Alex Dumitrescu
- 20 martie 2019, 17:12
Toate aeronavele TAROM vor rămâne la sol începând cu vineri, în condițiile în care nu există un Consiliu de Administrație, au avertizat, miercuri, deputații PNL Lucian Bode și Marius Bodea.
Lucian Bode menţionează că plenul Camerei Deputaţilor a aprobat, miercuri, demararea unei anchete în privinţa activităţii TAROM în perioada 2007 - 2018, verificări care vor fi făcute de către deputaţii din Comisia pentru transporturi.
„Dincolo de obiective, scop, mijloace, astăzi, împreună cu dl Marius Bodea, membru în Comisia de anchetă, vă semnalăm un fapt fără precedent în istoria acestei companii-fanion a României. Din 1954, de la înfiinţare, până în prezent, TAROM nu s-a confruntat cu o asemenea situaţie. Despre ce e vorba: domnul ministru Cuc a dat un mandat AGA, în care a dizolvat CA, au încetat mandatele membrilor CA, trei prin demisie, patru membri ai CA au fost demişi pe 15 martie. Mâine expiră mandatul directorului general, Werner Wolff. În condiţiile în care nu se pot îndeplini toate demersurile legale, în următoarele 24 de ore, începând cu 22 martie, de vineri, toate aeronavele TAROM vor fi blocate la sol. Aceasta este situaţia fără precedent şi este rezultatul unui demers iresponsabil al Guvernului României - au demis CA fără să numească un CA provizoriu, CA care putea să prelungească mandatul directorului general sau să numească un director general interimar”, a declarat Bode, la Parlament.
Potrivit acestuia, conform tuturor reglementărilor naţionale şi internaţionale privind aviaţia civilă, în condiţiile în care TAROM nu are managerul care răspunde de valabilitatea certificatului de operator aerian, nu mai poate funcţiona legal „şi toate consecinţele economice şi de securitate greu de cuantificat le va suporta România”.
„Este un gest iresponsabil al acestui guvern şi o dovadă a necesităţii de urgenţă a unei comisii de anchetă a tot ce înseamnă activitatea TAROM”, a adăugat Lucian Bode.
La rândul său, Marius Bodea a arătat că orice companie aeriană funcţionează în baza unui certificat de operator aerian a cărei emitere şi valabilitate este condiţionată de existenţa unui manager.
„În momentul în care această funcţie, indiferent de titularul care o ocupă vremelnic, dispare, cum avem situaţia prezentă la TAROM - şi anume nu va mai putea fi numit un director general interimar pe o perioadă de timp - certificatul de operator aerian se suspendă, astfel încât toate aeronavele acestui operator aerian vor rămâne la sol. Impactul acestei situaţii nu poate fi cuantificat. (...) Practic este o situaţie fără precedent în lume. (...) Fără un manager responsabil, certificatul de operator aerian, care a fost emis cu condiţia existenţei acestui personaj cheie, nu mai este valabil”, a susţinut Bodea, fost director al Aeroportului Iaşi, informează Agerpres.