Stellantis se luptă să nu închidă fabrici, după dezastrul Volkswagen

Stellantis se luptă să nu închidă fabrici, după dezastrul Volkswagen Stellantis Sursa foto. Dreamstime

Torino. Grupul auto Stellantis depune eforturi semnificative pentru a preveni închiderea fabricilor, un scenariu cu care se confruntă rivalul său german Volkswagen. Carlos Tavares, directorul general al companiei, a subliniat marți importanța deciziilor dificile luate în ultimii ani, menționând că acestea au fost necesare pentru a proteja viitorul grupului. Declarațiile lui Tavares au fost preluate de Reuters în cadrul unui eveniment desfășurat la Torino, Italia.

Stellantis ia măsuri nepopulare pentru a preveni declinul operațional

„Am luat multe măsuri nepopulare în ultimii ani pentru a ne asigura că nu ajungem în aceeași situație ca Volkswagen”, a declarat Tavares pentru Reuters. Acesta a recunoscut că unele dintre deciziile luate de companie nu au fost bine înțelese la momentul respectiv, însă au fost esențiale pentru a menține operațiunile Stellantis pe linia de plutire.

Tavares a evidențiat și necesitatea de a oferi consumatorilor vehicule electrice la prețuri similare cu cele pe benzină.

„Cheia succesului este să vindem vehicule electrice la aceleași prețuri ca modelele tradiționale pe combustibili fosili”, a explicat el, subliniind că tranziția către mobilitatea electrică este inevitabilă, dar trebuie să fie accesibilă pentru a evita un impact negativ asupra pieței.

Carlos Tavares Sursa foto: Stellantis

Provocările industriei auto europene

Problemele cu care se confruntă Volkswagen au provocat speculații că și alți mari producători auto europeni ar putea lua măsuri similare. Într-o perioadă de scădere a cererii și de concurență sporită din partea producătorilor asiatici, producătorii auto din Europa trebuie să își reevalueze strategiile. Volkswagen, de exemplu, a anunțat la începutul lunii că ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania, o măsură fără precedent în istoria sa.

Tavares a precizat că Stellantis este conștient de aceste riscuri și lucrează intens pentru a evita un scenariu similar. „Lucrăm extrem de mult pentru a ne asigura că nu ajungem în acea situație. Viitorul va arăta dacă vom reuși să evităm problemele sau nu, dar este prea devreme să facem predicții acum”, a spus el reporterilor după inaugurarea unui hub global pentru vehicule comerciale în Torino.

Reduceri de personal și eficientizarea operațiunilor

De la înființarea Stellantis în 2021, în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler și PSA Peugeot, compania a redus forța de muncă cu aproximativ 20.000 de angajați în Europa, în mare parte prin scheme de concediere voluntară. Aceste măsuri fac parte dintr-un plan mai amplu de ajustare a capacității de producție la noile realități ale pieței auto, în contextul creșterii popularității vehiculelor electrice și a necesității de optimizare a costurilor.

Ne puteți urmări și pe Google News