Spionul din trafic. Aplicația care îi dă de gol pe șoferii fără RCA în câteva secunde. Poliția o testează cu succes

Spionul din trafic. Aplicația care îi dă de gol pe șoferii fără RCA în câteva secunde. Poliția o testează cu succesSursa: Linqong | Dreamstime.com

Șoferii care circulă fără asigurarea obligatorie RCA vor fi identificați mult mai ușor. Aceasta ca urmare a implementării unei aplicații care permite polițiștilor să identifice rapid dacă o mașină este asigurată sau nu. Aplicația este dezvoltată de Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) și a fost pusă la dispoziție spre testare Poliției Române. Ea ar putea deveni operațională chiar în acest an.

Poliția Română testează o aplicație pentru telefonul mobil care va permite iddentificarea, cu rapiditate a șoferilor care circulă fără să dețină o asigurare obligatorie de tip RCA.

Aplicația fotografiază și filmează numerele de înmatriculare, iar apoi se conectează la baza de date AIDA, în care sunt înregistrate polițiele RCA. În câteva secunde, polițistul poate afla dacă o mașină este asigurată sau nu. Președintele Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR), Mădălin Roșu, estimează că aplicația va fi operațională chiar din acest an. Conform sursei citate, această aplicație a fost dezvoltată de BAAR și a fost pusă la dispoziția polițiștilor pentru a fi testate.

„În câteva fracțiuni de secundă aplicația interoghează baza de date AIDA și întoarce răspunsul dacă mașina este e asigurată sau nu. Apoi polițistul poate lua decizia să oprească mașina și să verifice dacă într-adevăr are sau nu asigurare, pentru că se pot întâmpla cazuri în care mașina are asigurare, dar e făcută pe seria de șasiu - e în vederea înmatriculării - și atunci numnărul de înamtriculare nu figurează, ci figurează șasiul. Se va rezolva în timp și acest aspect”, a precizat Mădălin Roșu.

Aplicația care îi dă de gol pe șoferii fără RCA

Potrivit spuselor sale, în prezent se lucrează la dezvoltarea capacității de filmare. Astfel, în timp ce polițistul circulă cu mașina și filmează, aplicația înregistrează numărul autovehiculului și semnalează dacă este asigurat sau nu.

„Se lucrează în prezent și la capacitatea de a filma a aplicației. În momentul de față aplicația permite căutarea doar după fotografie. Acum se lucrează la testarea unei variante video, adică în timp ce polițistul circulă cu mașina și filmează, aplicația vede numărul și semnalează dacă e asigurată sau nu.”, a precizat Mădălin Roșu, președintele BAAR.

Sursa: arhiva EVZ

Aplicația va fi disponibilă doar pentru poliție

Aplicația în sine este interconectată cu baza de date AIDA și va fi disponibilă doar pentru ofițerii de poliție. Aceasta nu va putea fi accesată și de alte instituții sau persoane particulare. Pe viitor se dorește ca aplicația să fie interconectată cu camerele video ale CNAIR, dar și cu sistemele radar.

„Aplicația va fi pusă pe aparate speciale, securizate ale Poliției, deci nu va fi la liber pentru toată lumea. Vom încerca să ducem aplicația mai departe, poate reusim să o integrăm cu camerele de CNAIR, să interconectăm cu sistemele radar. Partea de fotografie funcționează și a și fost testată de câteva misiuni ale unor echipaje de Poliție în țară. La partea video încă se lucrează. Anul acesta estimăm că se va da drumul la aplicație”, a mai spus președintele BAAR, conform Hotnews.

plafonare RCA

Sursa: arhiva EVZ

Una din trei mașini nu are RCA încheiat

În prezent, din totalul de 9,6 milioane de autovehicule înmatriculate la sfârșitul anului trecut, în România, doar 70% aveau asigurare RCA. Conform datelor furnizate de ASF și MAI erau valabile doar 6,7 milioane de polițe de asigurare RCA.

Trebuie spus că acest lucru nu înseamnă că mașinile fără RCA circulă pe drumurile publice. O parte dintre ele sunt abandonate în parcări sau nu mai sunt folosite de proprietari.

În astfel de cazuri, proprietarii ar trebui să suspende contractul RCA, să depună plăcuțele de înmatriculare la autoritatea care le-a eliberat și să imobilizeze vehiculul într-un spațiu privat, în afara domeniului public.

Dacă nu se conformează, ei riscă amenzi între 1.000 lei și 2.000 de lei și reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare a vehiculului.