Sorin Grindeanu, atacat de constructorul autostrăzii Transilvania: „Decizia de reziliere a contractului este total abuzivă”
- Maria Miron
- 17 mai 2022, 07:15
Constructorul secţiunii Chiribiş – Biharia, parte a autostrăzii Transilvania, acuză CNAIR și pe Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, de rezilierea în mod abuziv a contractului semnat în 2021. Sorin Grindeanu a dat vina pe constructor, din pricina unui blocaj referitor la proiectul tehnic, drept pentru care antreprenorul vine cu precizări.
Constructorul secţiunii Chiribiş – Biharia, o porțiune de 28, 55 km din autostrada Transilvania, spune că decizia CNAIR de reziliere a contractului privitoare la acest proiect a fost una abuzivă.
Decizie abuzivă a CNAIR privitoare la autostrada Transilvania
„Decizia de reziliere a Contractului, luată de CNAIR SA, este total abuzivă, fiind emisă cu încălcarea flagrantă a prevederilor contractuale şi a legislaţiei aplicabile.
Beneficiarul a luat această decizie pentru a masca erorile din cadrul Documentatiei de atribuire aferentă licitaţiei, precum şi a deciziilor luate, cu încălcarea regulilor privitoare la activitatea de achiziţii publice, de către reprezentanţii acestuia pe parcursul derulării Contractului, punând în sarcina Antreprenorului toate obligaţiile contractuale, inclusiv cele care îi reveneau Beneficiarului, denaturând prevederile contractuale, CNAIR SA a încălcat prevederile legale întocmind defectuos documentaţia de atribuire", spune antreprenorul Selina, într-un punct de vedere formulat ca urmare a deciziei beneficiarului din data de 12 mai 2022.
CNAIR validase studiile tehnice realizate de constructor
Mai mult, constructorul afirmă că au fost realizate studii și expertize geotehnice, în urma cărora s-a constatat faptul că datele furnizate în cadrul licitației au fost greșite sau incomplete, validate, de altfel, de către CNAIR.
„Următorul pas a fost acela de a informa Beneficiarul şi Inginerul cu privire la soluţiile tehnice pe care Antreprenorul le va implementa în cadrul Proiectului Tehnic, soluţii tehnice ce au fost implementate chiar pe Autostrada Transilvania”, mai transmite constructorul.
Pe lângă asta, antreprenorul susține că proiectul tehnic a fost întocmit respectând toate prevederile contractuale și legale, dar și că l-a predat către CNAIR în data de 1 februarie 2021.
„Deşi, urmare a consilierii metodologice acordate de catre ANAP beneneficiarului, conform careia lucrările suplimentare substantiale rezultate din expertiza trebuiau scoase separate în cadrul unei alte proceduri de achizitie, beneficiarul şi inginerul, inexplicabil si nejustificabil, au decis în mod abuziv ca ar fi mai eficient de a pune în sarcina antreprenorului, suportarea costului aferent lucrărilor suplimentare, impunând pe toată perioada de derulare a Contractului obligaţia Antreprenorului de a executa lucrările în valoarea de contract acceptată.
Ca urmare a solicitărilor beneficiarului de a implementa în cadrul Proiectul Tehnic soluţii noi impuse de către acesta, antreprenorul, deşi consideră că Proiectul Tehnic depus în data de 01.02.2021 respectă prevederile contractuale şi legale, a dat curs solicitărilor beneficiarului, întocmind alte două Proiecte transmise spre aprobare beneficiarului”, mai arată antreprenorul Selina.
Sorin Grindeanu a anunțat că reziliază contractul
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunțase joi, 12 mai, că cei din CNAIR au decis rezilierea contractului privitor la segmentul Chiribiş – Biharia din autostrada Transilvania, deoarece exista un blocaj din partea constructorului, care nu a reușit să furnizeze un proiect tehnic viabil.
Acest contract fusese încheiat încă din 2020, iar finalizarea proiectului ar fi trebuit să aibă loc până la finele anului 2022.
„Ca urmare a celor expuse mai sus, considerăm că vina exclusivă pentru situaţia în care se află contractul de lucrări aparţine echipei de implementare din cadrul CNAIR SA, care ar fi trebuit să gestioneze acest Proiect şi factorilor de decizie din cadrul CNAIR SA. Ne arătăm disponibilitatea de a pune la dispoziţia unei comisii formată din specialişti în domeniul achiziţiilor publice, toate informaţiile/documentele relevante în vederea stabilirii modalităţii de derulare a Contractului şi factorii care au condus la situaţia contractuală actuală. În acelaşi timp ar fi benefică o anchetă guvernamentală care să clarifice situaţia pe acest contract”, mai susține constructrul, conform știripesurse.ro.