Cum să anulezi portarea unui număr de telefon. Informații oficiale
- Emanuel Nițulescu
- 12 decembrie 2024, 20:31
Portabilitatea numerelor oferă utilizatorilor libertatea de a-și schimba operatorul păstrând numărul de telefon. Totuși, pot apărea situații în care utilizatorul dorește să anuleze procesul. Iată ce trebuie să faci pentru a anularea portării și care sunt pașii recomandați de specialiștii Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Condiții pentru anularea portării
- Depunerea cererii Cererea de anulare a portării se depune la operatorul acceptor (cel unde a fost solicitată inițial portarea). Poți obține formularul fie direct de la operator, fie online, pe site-ul acestuia. Formularul tip poate fi obținut și de pe pagina de internet www.portabilitate.ro.
-
Termenul limită
Cererea trebuie trimisă cu cel puțin 24 de ore înainte de data stabilită pentru realizarea portării. Sunt luate în calcul doar zilele lucrătoare, așa că e important să verifici termenul cu atenție.
Întreaga perioada de portare este, în condiții normale, de 3 zile lucrătoare. În cazul în care momentul inițial convenit pentru portare este într-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de furnizorul acceptor este luni dimineața, cererea trebuie depusa pâna cel târziu joi seara (din saptamâna anterioara), iar daca intervalul orar este în a doua parte a zilei, cererea trebuie depusa pâna cel târziu vineri în prima parte zilei.
- Confirmarea primirii cererii După ce trimiți cererea pentru anularea portării, furnizorul este obligat să confirme primirea și procesarea acesteia. Solicită o dovadă scrisă pentru a evita neclaritățile.
- Respectarea termenului Dacă cererea este trimisă după termenul limită, portarea va continua, iar procesul finalizat nu mai poate fi anulat.
Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în rețeaua căruia se dorește portarea poate aloca utilizatorului un număr de telefon provizoriu, pentru ca acesta să beneficieza deja de noua ofertă. Furnizorul acceptor trebuie, însă, să asigure și posibilitatea portării unui număr de telefon fără alocarea unui număr provizoriu.
Recomandările ANCOM
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) oferă câteva sfaturi esențiale pentru aceia care doresc anularea portării:
- Analizează ofertele înainte de a decide să îți portezi numărul.
- Verifică condițiile contractuale pentru a evita costuri suplimentare, precum penalitățile de reziliere anticipată.
- Păstrează dovezi scrise ale cererilor depuse, mai ales în cazul optezi pentru anularea portării.
Reclamații și asistență
Dacă întâmpini probleme în procesul de portare sau la anularea portării, adresează-te mai întâi operatorului acceptor. Dacă problema persistă, poți contacta ANCOM prin secțiunea dedicată de pe site-ul oficial.
„În cursul anului 2020, Autoritatea a primit în total 144 de petiții privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea procesului de portare și 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În prima jumatate a acestui an, au fost primite 78 de petiții, din care 22 au avut ca subiect anularea portarii și 3 alocarea de numere provizorii.
ANCOM recomanda utilizatorilor sa analizeze cu atenție contractele pe care le semneaza, acordând o atenție sporita documentelor destinate procesului de portare, în special secțiunii referitoare la alocarea numarului provizoriu, și, nu în ultimul rând, sa ceara de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) și sa le pastreze”, arată ANCOM.
Pentru mai multe informații despre portabilitate și ghiduri utile, vizitează www.portabilitate.ro.