O altă Organizație Soros îl ACUZĂ pe Viktor Orbán de PRELUAREA presei din țară. Ce a răspuns partidul de guvernământ, Fidesz
Editura Evenimentul si Capital

O altă Organizație Soros îl ACUZĂ pe Viktor Orbán de PRELUAREA presei din țară. Ce a răspuns partidul de guvernământ, Fidesz

Autor: | | 0 Comentarii | 1334 Vizualizari

O altă organizație Soros a încercat să intervină în afacerile mass-media din Ungaria, a declarat sâmbătă grupul parlamentar al partidului de guvernământ, Fidesz, ca reacție la o declarație recentă a Reporterilor Fără Frontiere (RSF).

Potrivit declarației publicate vineri, RSF a condamnat achiziționarea unui canal de știri maghiar Hir TV de către "un prieten al primului ministru Viktor Orban". Organizația a calificat această mișcare drept "ultimul pas în preluarea presei din țară de către Orban și partidul său Fideszr".

Organizaţia a mai acuzat: "Autoritățile limitează din ce în ce mai mult independența presei și capacitatea acesteia de a-și îndeplini rolul de supraveghetor al democrației".

În replică, Fidesz a spus că RSF nu a făcut niciun secret de a fi finanțat de miliardarul american George Soros și care acționează ca parte a rețelei "pro-migraționale Soros". "Arată că încă o altă organizație Soros pentru pro-migrație încearcă să intervină în afacerile mass-media din Ungaria și în politica internă", a spus Fidesz.

Lajos Simicska, fost prieten al lui Orbán și adversar acum dezamăgit, a cedat, în cele din urmă, la Hir TV, la 1 august, lui Zsolt Nyerges, om de afaceri și aliat al lui Orbán, care a câștigat grupul media care include Hir TV, pe 5 iulie. De asemenea, include un site de știri, un ziar politic, un cotidian și post de radio.

Organizaţia Soros mai spune că noul proprietar a executat imediat o întoarcere în linia editorială a Hir TV, transformându-l într-un canal pro-Fidesz. La doar câteva ore după ce a fost confirmată preluarea, canalul a închis programul de știri - care era binecunoscut pentru criticarea guvernului și a concediat-o pe Olga Kálmán. Alți jurnaliști și directori au fost de asemenea concediați de atunci, şi se așteaptă plecări suplimentare.

"Această preluare de către aliații Fidesz este încă o confirmare a hotărârii guvernului de a controla presa", a spus RSF. "Autoritățile limitează din ce în ce mai mult independența presei și capacitatea acesteia de a-și îndeplini rolul de supraveghetor al democrației".

"Cea mai recentă achiziție a adus un canal de televiziune de opoziţie emblematic în tabăra media pro-Fidesz, în timp ce partidul a achiziționat în mod constant mijloace media, ca parte a unei strategii de tăiere a opoziției politice. Pentru a nu fi acuzat de controlul presei, Orbán folosește o metodă bine stabilită în care aliații își cumpără companiile media și își reorientează politicile editoriale prin cenzură, concedieri și închideri", mai spune Organizaţia RS.

Pagina 1 din 1



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Internaţional

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate