Șoferii Uber dezvăluie cele mai rele cinci lucruri pe care pasagerii le pot face în timpul unei curse

Șoferii Uber dezvăluie cele mai rele cinci lucruri pe care pasagerii le pot face în timpul unei curse Sursa:Arhiva evz

Întârzii mereu la Uber? Nu ești politicos cu șoferii? Le ceri să oprească la drive-thru? Poate că nu-ți convine, dar ai putea fi cel mai mare coșmar al unui șofer de Uber.

Aceștia iau tot felul de oameni în timpul turei lor, iar cinci au spus cât de neplăcuți pot fi unii pasageri.

În rezultatele sale trimestriale de luna trecută, Uber a declarat că, în medie, un număr record de 23 de milioane de curse zilnice au fost efectuate la nivel global în ultimele trei luni ale anului 2022. Aceasta este cu aproape o cincime mai mult decât cele 19 milioane de călătorii zilnice din același trimestru din 2021.

Cinci șoferi au povestit pentru Insider despre cele mai rele lucruri pe care le fac pasagerii în timpul unei călătorii

1. Pasagerii nepoliticoși

Ne puteți urmări și pe Google News

Călătorii prost crescuți pot fi un coșmar pentru șoferii de Uber.

„Cel mai rău tip de pasager ar fi cei care sunt nepoliticoși și se enervează când vorbesc cu mine”, a declarat pentru Insider Trevor Martin, un șofer Uber din Orange County, California. „Probabil că iau o cursă de acest fel o dată pe săptămână”.

Trevor conduce pentru Uber de mai bine de un an și a efectuat mai mult de 1.000 de curse. El a mai spus că nu îi place să transporte pasageri bolnavi sau neigienici.

John Lacy, un șofer de Uber din Florida, a declarat că cel mai rău tip de pasageri sunt cei care sunt gălăgioși, trântesc ușa mașinii și nu respectă vehiculul. De-a lungul celor opt ani de când conduce, el a spus că primește între trei și patru astfel de pasageri în fiecare săptămână.

David Hamilton, un șofer din Jacksonville, Florida, care a efectuat peste 3.600 de curse în 10 luni, a declarat că are în jur de un pasager prost crescut pe săptămână, care este nepoliticos sau intră murdar în vehiculul său.

Uber precizează pe site-ul său că șoferii pot raporta incidentele prin intermediul echipei de asistență pentru siguranță 24/7 din aplicație.

2. Solicitarea de opriri la drive-thru sau magazine

Un șofer a mai spus că pasagerii care solicită opriri la drive-thru sau la magazine pot fi o sursă de scădere a veniturilor lor.

„Pierd bani dacă cineva vrea să stea 10 minute la benzinărie înainte de a-l lăsa (la destinație). Apoi este ciudat când spun nu”, a declarat Michael Eide, un șofer din California, pentru Insider.

Călătorii pot adăuga opriri în călătoria lor prin intermediul aplicației Uber înainte și în timpul călătoriei. Uber spune că pasagerii pot adăuga până la două opriri suplimentare de-a lungul traseului, dar dacă o oprire durează mai mult de trei minute, pasagerul va fi taxat suplimentar, a relatat anterior Insider.

Atunci când cererea este mare, Eide a spus că evită să selecteze cursele cu opriri la drive-thru sau la benzinării, deoarece acestea nu plătesc suficient pentru timpul suplimentar. Un călător i-a cerut să oprească la o benzinărie la ora 1 dimineața, în ajunul Anului Nou, dar a refuzat să îi plătească în plus, a spus Eide.

„Am avut un pasager care mi-a oferit 30 de dolari în numerar pentru a face o oprire de 10 minute”, a spus el. „Asta a făcut să merite timpul meu și a fost respectuos”.

3. Nu se lasă bacșiș

Un alt subiect de dispută este reprezentat de pasagerii care nu lasă bacșiș. Călătorii au opțiunea de a lăsa bacșiș șoferului lor după fiecare călătorie - iar Uber spune că bacșișul merge direct la șoferi. Un studiu realizat în 2019 de un economist de la Universitatea din Chicago, care a analizat date din peste 40 de milioane de călătorii, a arătat că clienții Uber au lăsat bacșiș la doar 16% dintre curse, iar doar 1% au lăsat întotdeauna bacșiș. Uber a introdus funcția de bacșiș în iulie 2017.

„Mi-aș dori ca oamenii să lase mai mult bacșiș dacă parcurg doar o distanță scurtă”, a declarat un șofer Uber pe nume Pasquale, care a condus pentru Uber timp de aproape un an în Melbourne, Australia, realizând aproape 250 de curse. El a dorit să își păstreze numele de familie sub anonimat pentru a-și proteja identitatea.

Pasquale a spus că șoferii care au plătit doar 8 dolari pentru o cursă scurtă ar putea măcar să lase un bacșiș suplimentar de 3 dolari. „Dacă toată lumea ar face asta, mi-ar face ziua mai bună.”

Lacy, care are un rating de 4,91 stele, a spus că „aproape nimeni nu lasă bacșiș”. În calitate de pasager, el a spus că întotdeauna lasă un bacșiș de cel puțin 5 dolari sau 10 dolari pentru cursele mai lungi. „Chiar și 2-3 dolari ar fi drăguț”.

4. Sosirea cu întârziere

Pasagerii au la dispoziție două minute pentru a se urca în mașină înainte de a fi taxați sau de a le fi anulată călătoria. Spre deosebire de taxiurile tradiționale, șoferii Uber trebuie să aștepte două minute până când pot începe să fie plătiți pentru o cursă. După cinci minute de așteptare, șoferul poate alege să anuleze călătoria, iar călătorului i se va percepe o taxă de anulare.

Eide a declarat că pasagerii doresc uneori ca el să aștepte mai mult de cinci minute.

5. Zone interzise

Eide a atras atenția și asupra pasagerilor care vor să fie preluați din zone în care șoferii nu au voie să intre sau să oprească.

În ghidurile sale pentru comunitate, Uber spune că șoferii trebuie să fie conștienți de faptul că pot fi limitați în ceea ce privește locurile în care pot parca în timp ce așteaptă călătorii.

„Ne dorim ca fiecare călătorie să fie o experiență respectuoasă și pozitivă atât pentru călători, cât și pentru șoferi, motiv pentru care le cerem tuturor celor care folosesc aplicația noastră să se angajeze să respecte regulile comunității noastre”, a declarat un purtător de cuvânt al Uber pentru Insider. „Șoferii pot ridica orice problemă direct cu noi, iar orice utilizator al aplicației care încalcă aceste orientări ar putea pierde accesul la platformă.”

Pasagerii au posibilitatea de a verifica ratingul lor de călător în aplicație, astfel încât să poată vedea câte călătorii bune și câte călătorii proaste au avut.

sursa: www.businessinsider.com