Amenzi pentru staționarea în trafic cu motorul pornit. Dezbaterea momentului

Amenzi pentru staționarea în trafic cu motorul pornit. Dezbaterea momentului Sursa foto: Arhiva EVZ

Șoferii bucureșteni ar putea fi sancționați cu amenzi dacă vor staționa în trafic, prea mult, cu motorul pornit. Consiliul General a primit un proiect în acest sens, care prevede interzicerea șoferilor să staționeze cu motorul pornit peste două minute în sezonul rece și un minut în timpul verii. Până când se vor pronunța consilierii generali, proiectul a stârnit dezbateri aprinse.

Șoferii bucureșteni ar putea fi sancționați dacă vor staționa în trafic cu motorul pornit. Staționarea cu motorul pornit, peste două minute, iarna, respectiv un minut vara, va fi sancționată. Mai multe ONG-uri au inițiat o campanie în acest sens în școli și au depus chiar un proiect de hotărâre la Consiliul General. Proiectul prevede amenzi  între 100 și 200 de lei pentru șoferii care nu se conformează.

Șoferii bucureșteni au o temă de discuție

În acest context, staționarea cu motorul pornit sau oprit a devenit o temă de dezbatere pentru șoferi. Dincolo de amenzile pe care le va aplica poliția, se pune problema avantajelor sau dezavantajelor. Iar discuția a apărut și în contextul preocupărilor pentru protecția mediului înconjurător. Șoferii trebuie să oprească motorul mașinii în timpul staționării sau nu? Este întrebarea momentului.

Mai multe organizații de părinți s-au arătat preocupate de creșterea poluării în preajma școlilor. Acesta reclamă tocmai creșterea cantității de noxe din cauza staționării cu motorul pornit.

Ne puteți urmări și pe Google News
Trafic, masini, iarna, zapada, ger, drum, sosea

Sursa foto: EVZ

Avantaje și dezavantaje

Subiectul împarte șoferii. Din punctul lor de vedere, staționarea cu motorul oprit sau pornit în timpul în trafic prezintă avantaje și dezavantaje. Alegerea depinde de mai mulți factori care implică, în principal, confortul celor din interior.

Pe de altă parte, aceștia trebuie să țină cont și de normele în vigoare care interzic. În contextul noilor reglementări locale, șoferii din București ar trebui să se informeze și să-și adapteze comportamentul în consecință.

Șoferii și beneficiile opririi cu motorul oprit

Cei care susțin că este mai bine ca un vehicul să staționeze cu motorul oprit iau în considerare mai multe aspecte. În opinia acestora, staționarea cu motorul oprit contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a poluării atmosferice. Un motor oprit înseamnă zero emisii în timpul staționării în trafic. Iar șoferii trebuie să știe acest lucru.

Consumul de combustibil este minim când șoferii staționează cu motorul oprit. Drept urmare, putem vorbi despre economii de carburanți și, implicit o reducere a costurilor.

Reducerea timpului de funcționare a motorului înseamnă o uzură mai mică și, implicit, o durată de viață mai lungă pentru mașină.

Soferii vor fi sancționați

Sursa foto: arhiva EVZ

Avantajele staționării cu motorul pornit

În anumite situații, spun șoferii, este necesar să se permită staționarea cu motorul pornit. Acest lucru este indicat în condiții meteo extreme. În timpul iernii motorul pornit permite încălzirea interiorului și creșterea confortului termic. De asemenea, din punct de vedere tehnic, se evită înghețarea fluidelor din motor.

În anumite cazuri, atunci când sunt utilizate sistemele de climatizare sau încălzire, pe timpul staționării, este mai eficient ca motorul să fie ținut pornit. Aceasta pentru a asigura funcționarea constantă a dispozitivelor.