Poluarea în jurul școlilor și spitalelor bucureștene, la cote alarmante

Poluarea în jurul școlilor și spitalelor bucureștene, la cote alarmante Sursa Foto: Dreamstime

Potrivit unui raport Ecopolis privind calitatea aerului din București, în anul 2023, nivelul de poluare a fost mai scăzut decât 2022. Dar poluarea din jurul școlilor și spitalelor este de 6-7 ori mai mare decât limita admisă, fiind un nivel ce încalcă normele europene privind sănătatea pulmonară a cetățenilor.

Asociația Ecopolis, platformă independentă de monitorizare a calității aerului, a analizat datele colectate din decembrie 2022-decembrie 2023 și a raportat că nivelul de poluare din București a scăzut.

Însă potrivit aceluiași raport, peste 2,800 de bucureșteni mor anual din cauza expunerii pe termen lung la poluare.

Poluarea din jurul școlilor și spitalelor,  peste limita admisă

Periferia capitalei este cea mai expusă la poluarea atmosferică, cu 400% peste valoarea maximă admisă.  Cele mai afectate zone sunt Mogoșoaia Livada – 23.40μg, Buftea, Liceul Barbu-Știrbey, Popești 2, Calea Giulești 4248,  Școala 150, Teatrul Mic și Casa Radio/

Nivelul de sub 20μg 2,5 este înregistrat în Izvor – Splaiul Independenței, Floreasca, Strada Fabricii, Cișmigiu, Liceul Dimitrie Bolintineanu Sector 5, Școala 163 Sector 6 și Școala 279 Sector 6.

Pe lângă școli, sunt afectate și unitățile medicale ca Spitalul Dr. Ion Cantacuzino și Spitalul Clinic Malaxa, cu o medie anuală de peste 30μg de 2,5, 13 din 14 spitale monitorizate. Poluarea maximă orară a fost înregistrată la Spitalul Dr. Victor Gomoiu, în în februarie 2023, senzorii indicând aproape 400μg.

Traficul auto intensificat cauzează poluare

Potrivit raportului, 64 de filtre de laborator au captat dioxid de azot în ianuarie-februarie 2023, fiind peste limita admisă. Cea mai poluată stație de metrou este Ștefan cel Mare. Situația este foarte dramatică în zona cu rastel de biciclete din Centrul Vechi, fiind înregistrate valori de peste 200% peste limita admisă.

Cauza poluării este indicată spre aglomerația de autoturisme în București.

Platforma Aerlive, care colectează date de la 66 de puncte de monitorizare suplimentare, susține că 23 dintre școli au beneficiat de senzori în cadrul unui proiect de conștientizare. 700 de elevi au beneficiat în această toamnă de activități informative în campania „Oprește Motorul - Aer curat la școlile din București”.

Poluare auto în București

Poluare auto în București. Sursa Foto- Dreamstime

Nicușor Dan începe lupta împotriva proprietarilor de maşini

Demersul lui Nicușor Dan vrea să ducă până la capăt un plan prin care posesorii de autovehicule personale să fie forțați să renunțe la mijloacele individuale motorizate de deplasare pentru stoparea aglomerării rutiere și a poluării.

Conform acestui chestionar online, obiectivul este „reducerea nevoii de a folosi mijloace de transport motorizat. Reducerea impactului asupra mediului și reducerea consumului de energie pentru activitățile de transport”. Iar completarea acestui formular este necesară „în vederea stabilirii celor mai bune soluții pentru dezvoltarea regiunii”.

„Este necesară identificarea tiparelor de deplasare și a nevoilor de mobilitate ale cetățenilor”, se mai arată în acest document. Mai departe, cetățeanul respondent trebuie să informeze „câte vehicule se regăsesc în gospodăria lui”. Putând fi menționate cifre cuprinse între 0 și șase. Care se referă la: biciclete, trotinete, motociclete/mopede, autoturisme, vehicule de marfă ușoare, vehicule de marfă grele sau vehicule utilitare.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News