Nicușor Dan face portretul-robot al șoferului bucureștean pe care îl va lăsa fără mașină. Primăria Capitalei vrea să știe cu ce ne deplasăm, în ce scop, cât de des și în ce măsură suntem dispuși să renunțăm la mașinile personale.
Nicușor Dan își propune să își înceapă, neoficial, campania electorală pentru alegerile locale de anul viitor. Primarul se implică personal într-una dintre cele mai controversate teme. Aceea care vizează, în mod direct, obiectivul de a lăsa bucureștenii, dar și locuitorii județului Ilfov, fără autoturismul personal.
Nicușor Dan începe lupta împotriva proprietarilor de maşini
Edilul Capitalei le cere urmăritorilor săi de pe contul personal de socializare să răspundă unui chestionar online. Demers care ar face parte din „etapa de colectare a datelor pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov”, scrie jurnalul.ro.
Cetățenii sunt invitați, așadar, să completeze mai multe câmpuri, deoarece Nicușor Dan are nevoie „de informații cu privire la preferințele de călătorie ale locuitorilor din Capitală și localitățile învecinate. La cererea de transport și la comportamentul de mobilitate”.
Bani grei pentru firma lui Florin Cîţu
Interesant este faptul că, în octombrie, Primăria Capitalei a angajat un grup de companii care să realizeze aceste documentații. Plătind nu mai puțin de 716.000 de euro pentru consultanță de specialitate.
Una dintre companiile selectate în acest proiect este o firmă înființată, în urmă cu mai mulți ani, de actualul europarlamentar REPER Dragoș Pîslaru și de fostul premier PNL Florin Cîțu.
Planul lui Nicușor Dan
Demersul lui Nicușor Dan vrea să ducă până la capăt un plan prin care posesorii de autovehicule personale să fie forțați să renunțe la mijloacele individuale motorizate de deplasare.
Conform acestui chestionar online, obiectivul este „reducerea nevoii de a folosi mijloace de transport motorizat. Reducerea impactului asupra mediului și reducerea consumului de energie pentru activitățile de transport”. Iar completarea acestui formular este necesară „în vederea stabilirii celor mai bune soluții pentru dezvoltarea regiunii”.
„Este necesară identificarea tiparelor de deplasare și a nevoilor de mobilitate ale cetățenilor”, se mai arată în acest document.
În acest sens, odată accesat link-ul pus la dispoziție, cetățeanul este întrebat în ce cartier locuiește, în ce grupă de vârstă se încadrează. Care este ultima școală absolvită, care este ocupația, în ce domeniu își desfășoară activitatea și care este clasa de venit lunar net în care se încadrează.
Mai departe, cetățeanul respondent trebuie să informeze „câte vehicule se regăsesc în gospodăria lui”. Putând fi menționate cifre cuprinse între 0 și șase. Care se referă la: biciclete, trotinete, motociclete/mopede, autoturisme, vehicule de marfă ușoare, vehicule de marfă grele sau vehicule utilitare.
Tiparul cetățenilor
Cu acest prilej, Nicuşor Dan vrea să afle care este „comportamentul general de deplasare la nivelul unei săptămâni”. Iar cetățeanul trebuie să specifice dacă „obișnuiește să își desfășoare activitatea curentă de acasă”.
La fel, dacă „obișnuiește să facă naveta în altă localitate decât cea de domiciliu pentru a-și putea desfășura activitatea curentă”. Iar dacă răspunsul la această a doua întrebare este „da”, respondentul trebuie să indice unde se deplasează.