Situație scandaloasă la Cugir. Factura de electricitate a depășit valoarea apartamentului contorizat

Situație scandaloasă la Cugir. Factura de electricitate a depășit valoarea apartamentului contorizatcontor electric / Sursa foto: EVZ

Suma de 739.051,54 de lei, ceea ce înseamnă aproape 150.000 de euro, este valoarea unei facturi de energie electrică pe care a primit-o proprietarul unui apartament de bloc.

S-a întâmplat în orașul Cugir, județul Alba. Proprietarul unui apartament care nu mai este locuit e peste 20 de ani a primit o factură uriașă, pentru energie electrică, mai mare decât valoarea locuinței. Consumul a fost estimate pentru perioada 28 mai – 27 iunie 2021 și a fost de respectiv 999.995 kWh. În lei, înseamnă o valoare totală de 739.051,54 de lei, adică aproape 150.000 de euro.

Proprietarul locuinței a făcut reclamaţie la furnizorul de electricitate, Electrica Furnizare, iar factura a fost stornată. Astfel, proprietarul apartamentului nu mai trebuie să plătească această sumă, imensă care a fost a trebuit să plătescă suma imensă trecută pe factură.

În județul Alba s-au înregistrat cel piuțin cinci asemenea situații în care proprietarii unor locuințe au primit facturi foarte mari pentru electricitate. O familie din Alba Iulia a primti o factură de 27.808,13 lei de la Electrica Furnizare. Într-un alt caz, o altă familie, tot din Alba Iulia, a primit o factură de 6.000 de lei, emisă de un operator privat.

Alte trei familii au reclamat că trebuie să plătească 40.000 de lei, 11.000 de lei, respectiv 22.700 lei, tot la compania Electrica Furnizare.

Furnizorul de electricitate anunță verificări

În urma situației apărute, furnizorul de electricitate care a emis o astfel de factură, de 150.000 de euro a anunțat că va face o verificare suplimentară.

„Electrica Furnizare a demarat o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum în cazul unora dintre clienţii casnici din portofoliul companiei. Ca urmare a situaţiilor constatate în ultima perioadă cu privire la emiterea unor facturi a căror componentă a energiei electrice active are o valoare atipică în comparaţie cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum ale clienţilor în cauză, compania a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanţul de facturare”, se arată într-un comunicat de presă.

Electrica Furnizare a subliniat că asemenea situații sunt izolate, iar o parte din facturile cu valori nejustificat de mari au fost stornate.

„Unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise facturi noi, după finalizarea analizei fiecărui caz în parte. Compania îşi asigură clienţii că va clarifica situaţia în regim de urgenţă şi că niciunul dintre aceştia nu va fi afectat de posibilele erori identificate în procesul de facturare”, se mai arată în comunicatul de presă.

Ne puteți urmări și pe Google News