Magazinul numărul 401 al liderului mondial în industria luxului, Louis Vuitton, se va deschide mâine, în galeria comercială a Hotelului Marriott (pe Calea 13 Septembrie) din Bucureşti, după ani buni în care marca a prospectat piaţa românească.
Faimoasele poşete şi genţi de voiaj, articolele cu care marca s-a impus încă de la mijlocul secolului 19, dar şi pantofi pentru bărbaţi şi femei, cravate, bijuterii şi ochelari de soare, toate îşi aşteaptă clienţii care până acum „băteau“ magazinele din străinătate. „Românii au cultura lucrului frumos şi sunt curioşi în privinţa luxului“. Aşa îi văd reprezentanţii Louis Vuitton pe clienţii români. În magazinul din Hotelul Marriott sunt prezentate aceleaşi colecţii ca la Londra sau Paris, iar de anul viitor oferta se va structura şi în funcţie de gusturile românilor. Lipsesc deocamdată piesele de îmbrăcăminte. Deschiderea buticului din România face parte din planurile de extindere a mărcii de pe Champs Elysées în pieţe noi.
„Suntem pionierii luxului. În afară de România, în ultimul timp am deschis în Quatar şi în Finlanda“, explică Jean-Marc Gallon, preşedintele Louis Vuitton Europa. Intrarea Vuitton în România va da startul şi altor apariţii „luxoase“. Gucci, Dolce&Gabbana şi producătorul francez de accesorii de lux pentru bărbaţi JM şi-au anunţat intrarea oficială la noi, anul acesta. Şi faimosul Salvatore Ferragamo, designerul de pantofi preferat al Gretei Garbo, îşi va prezenta pantofii la noi. PARIU PE ROMÅNIA Cele mai vândute genţi Geanta Galliera (stânga), care costă circa 2.000 de lei, va fi cel mai bine vândut produs al Louis Vuitton în România, crede Camelia Trandafir, managerul magazinului din incinta Hotelului Mariott. În schimb, Jean- Marc Gallon, preşedintele Louis Vuitton Europa, pariază că deja clasica Speedy Bag (dreapta), lansată în urmă cu 75 de ani, îi va „vrăji“ pe români. Cel mai scump obiect prezentat în magazin costă circa 2.000 de euro. INTERVIU Andreea Esca i-a convins să vină în România „Suntem îndrăgostiţi de magazine şi clienţi“, spune preşedintele Louis Vuitton Europa, Jean-Marc Gallon. Dincolo de aparenţa unei replici pline de suficienţă, aşa funcţionează industria luxului şi aceasta este cultura mărcii Vuitton. Biroul lui Gallon este în magazine, acolo unde observă tendinţele modei, se interesează de detalii şi cunoaşte personal clienţii. EVZ: De ce în România şi de ce acum? Nimeni nu mai credea că veţi da credit pieţei locale. Jean-Marc Gallon: Pentru că România este în plină dezvoltare. În plus, foarte mulţi români sunt clienţi fideli ai magazinelor noastre. Însă, între momentul în care ne decidem să intrăm într-o ţară şi cel în care deschidem, trec câteva luni bune şi câteodată chiar ani. Vrem să găsim locul perfect, iar pentru asta am observat oraşul, traficul şi tendinţele lui. Aşa ne-am decis asupra Hotelului Mariott. Pe câţi clienţi vă bazaţi? În România există o lungă tradiţie a călătoriilor, ceea ce caracterizează şi marca Vuitton. Avem un număr substanţial de clienţi români care merg în magazinele din Viena, sudul Germaniei sau în Franţa. Ei şi-au exprimat dorinţa ca marca Vuitton să fie prezentă şi în România. Am avut ocazia, de exemplu, să o cunosc pe Andreea Esca, care a venit să viziteze atelierele din Asnières. Ea a fost unul dintre românii care ne-au convins că marca are potenţial aici. Spre deosebire de alte magazine, în cel din Bucureşti nu sunt prezentate şi articole de îmbrăcăminte. De ce? Va fi al doilea pas al Vuitton în România. După cum spune italianul „chi va piano, va sano“, trebuie să avem capacitatea, să fim rezonabili şi să aşteptăm rezultatele. Pe de altă parte, gama prêt-à-porter are nevoie de un spaţiu mai mare. Magazinul din Bucureşti este cel mai bun pentru ce puteţi găsi la Vuitton. Nu contează mărimea spaţiului (130 de metri pătraţi are magazinul din Bucureşti - n. red.), atât timp cât ne permite să prezentăm cele mai importante piese ale colecţiilor internaţionale.
Magazinul este situat într-un hotel. Românii vor fi clienţii Louis Vuitton sau mai degrabă străinii, cei care se cazează aici? Vom beneficia şi de vizitatori din alte ţări. Dar obiectivul noastru este să stabilim o legătură privilegiată între Louis Vuitton şi clienţii din ţara în care ne stabilim. În foarte multe ţări suntem prezenţi în hoteluri. În plus, acest loc ilustrează călătoria.