Schimbări majore la Dacia. De cine va fi preluată uzina Renault Mécanique Roumanie

Schimbări majore la Dacia. De cine va fi preluată uzina Renault Mécanique Roumanie Sursa: dacia

Dacia va avea parte de mai multe schimbări care vor ține compania în picioare. Uzina Renault Mécanique Roumanie va fi împărţită între Renault şi chinezii de la Geely, iar scopul este de a dubla vânzările.

Uzina Renault Mécanique Roumanie, care produce motoare şi transmisii va face parte din „Horse“ şi va fi împărţită între Renault şi chinezii de la Geely. Aproape toate mașinile Dacia vor fi echipate cu motoare fur­nizate compania chineză.

„Horse va putea fi furnizor nu doar pentru Grupul Renault, ci va putea livra şi către alte companii. Horse va avea opt cli­enţi la nivel mondial printre care Re­nault, Geely, Dacia, Nissan sau Proton. Astfel vom dubla volumele livrate“, a spus Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault.

În 2021, Renault Mécanique Rou­manie a produs peste 285.000 de cutii de viteze şi aproape 380.000 de motoare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nissan nu vor ca altă companie să aibă teh­no­logii mai avansate și încearcă să aducă schimbări mo­toarelor cu ar­de­re in­ternă şi hibridelor. Motoarele de 1,0 litri pro­duse de uzina Re­nault Mécanique Rou­ma­nie de la Mioveni sunt motoare dezvol­tate de Nissan alături de Renault.

Renault Mécanique Roumanie a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 136 mil. euro, similar cu valoarea din 2020 dar un profit net de 1,3 mil. euro, în creştere cu aproape 350%. Compania a avut peste 632 de salariaţi.

Ce se va întâmpla cu Dacia

Renault Group a lansat a treia eta­pă a planului său strategic, „Revolution“, prin crearea a 5 entităţi specializate, cu e­chi­pe dedicate, fiecare dintre acestea fiind construită pe un ansamblu omogen de teh­nologii, cu o guvernanţă proprie şi cu un cont de rezultat dedicat: Ampere - maşini electrice şi software, Alpine - brandul sport, Mobilize - servicii de mobilitate, The Fu­ture is Neutral - economie circulară, reci­cla­rea bateriilor şi Power producţia de autove­hicule din care face parte şi Dacia alături de Renault. Proiectul Horse, pentru motoare termice şi hibride va fi gestionat cu Geely.

„Datorită unei game noi, Dacia va continua să crească şi mo­toarele cu ardere internă vor con­tinua să se dez­volte în următorii cinci ani. Renault va fi pri­mul brand full-electric în 2030 în Europa dar şi ultimul cu motoare cu ardere internă pe pieţe precum America de Sud sau Africa. Şi în Europa vor continua să crească cu câte două puncte procentuale până în 2030“, a explicat Luca de Meo.

Sursa: Arhiva EVZ

CEO-ul Renault a subliniat că „Dacia este un model de business unic şi dificil de copiat. Este o combinaţie de trei elemente care inclu design to cost, este munca celor care au făcut maşina de 5.000 de euro - Loganul. Amprenta de cost în ţări ce com­bină costuri mici cu calitate şi un mod de distribuţie pe bază de agenţi, cu un cost la jumătate faţă de alţi constructori auto. Este o pepită de aur pentru grup“.

Renault se axează pe platforma CMF-B, care va fi utilizată de 2 milioane de maşini noi anual. „Datorită noii strategii, vom muta centrul greutăţii din A-B spre C. Dacia va fi un client nu doar pentru Horse, ci şi pentru Ampere deoarece va veni cu maşini elec­trice accesibile“, a spus CEO-ul Grupului Renault, potrivit Auto­motive News Europe.