Compania Dacia are planuri uimitoare. „Nimeni nu a mai reușit până acum.” Ce spun specialiștii

Compania Dacia are planuri uimitoare. „Nimeni nu a mai reușit până acum.” Ce spun specialiștii

Grupul Renault a anunțat că se va axa pe motoare și cutii de viteze termice și hibride. Responsabilii au mai precizat că Dacia are planuri mari, mai ales după ce au reușit să facă o serie de autoturisme calitative, dar la preț mic.

Grupul Renault este interesat de parteneri care să devină acționari, iar mașinile hibride sunt pe primul loc. Compania are în plan noi produse, mai exact fabricarea motoarelor hibride. Aceasta a mai precizat că va păstra marca Dacia, şi uzina din România.

Dacia produce în România 5 modele, iar acesta este doar începutul, spun reprezentanții companiei. În 2023, Jogger va avea o versiune cu motorizare hibridă. Iar în 2024, va urma o nouă generație Duster și un SUV de segment C, Bigster. Compania este pregătită să investească sume uriașe în noile autoturisme.

Viorel Ungureanu, lider S.A.D: “Noi vom face primul pas către hibrid, dacă piața o va cere, atunci cu siguranță avem tehnologia, în cadrul grupului, o vom implementa și la Dacia.”

Ne puteți urmări și pe Google News

Anunțul Renault a fost făcut pentru a atrage acţionari parteneri, pentru viitoarea divizie de motopropulsoare termice şi hibride. Cu toate astea, subiectul a fost extrem de controversat pe piața auto.

Proiect revoluționar Dacia

Costin Giurgea, realizator Superspeed: “Toate speculațiile au pornit de la o comunicare puțin stângace a grupului. Nu cred că are cineva din grupul Renault planuri să vândă Dacia. Este o marcă la care se uită cu invidie ceilalți producători auto pentru că nimeni nu a mai reușit până acum să facă modele low cost care să intre atât de bine în piață și să fie atât de bine privite.”

sursa: dacia.ro

Potrivit ultimului raport al Consiliului de Administrație, Dacia s-a bucurat anul trecut de o cifră de afaceri de peste 21,4 miliarde lei, în creștere cu 17% față de 2020, chiar dacă vânzarea a scăzut. Compania are 13.000 de angajați, iar secția care ar putea fi inclusă în viitoarea divizie Powertrain include doar 700 dintre ei.

Andrei Perianu, expert financiar: “Pentru că Renault vrea să se concentreze pe mașini electrice înseamnă că trebuie să își asume mai multe riscuri în direcția aceea. Faptul că România există deja în Europa ca producător de mașini nu se va șterge peste noapte, și în continuare vom avea aceste facilitați aici urmând probabil să vedem o tranziție un pic mai lentă către hybrid și ulterior către electrice.”

Renault a anunțat că revine cu noi informații la toamnă, potrivit stirileprotv.ro