Așa cum arată portalul www.g4media.ro, aceste înțelegeri între marile firme ar fi existat încă din 1997 și se refereau la stabilirea anumitor prețuri pentru camioanele noi vândute pe piață.

Acest fapt a făcut ca transportatorii, nu numai din România, să plătească între 5 și 20% mai mult pentru achiziționarea fiecărei mașini în parte.

În 2016 și în 2017 Comisia Europeană a aplicat amenzi pentru firmele acuzate că au făcut parte din această înțelegere considerată ilegală.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România, arată aceeași sursă, consideră că firmele de profil din România, care au achiziționat 52.000 de camioane noi, începând din 1997, de când ar fi existat acest ”cartel”, sunt îndreptățite să primească despăgubiri de peste 500 de milioane de euro, având în vedere că prețurile acestor vehicule au fost afectate de înțelegerile obscure între producătorii de camioane.

Aceeași sursă mai arată că transportatorii români au deschis deja două procese, la Munchen, iar perioadele reclamate sunt între 1997 și 2016, respectiv 2003-2016.

Procesele sunt încă pe rol în acest moment. În plus, transportatorii din țara noastră vor să deschidă și a treia acțiune în Justiție, iar UNTRR speră că mai multe firme de profil din România, care se consederă nedreptățite, se vor ralia în jurul acestei cauze.

Te-ar putea interesa și: