România vrea să cumpere trenuri de mare viteză, dar nu avem linii pentru 200 km la oră

România vrea să cumpere trenuri de mare viteză, dar nu avem linii pentru 200 km la orăSorin Grindeanu Sursa foto: Razvan Valcaneantu/EEC

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că începe o nouă licitație pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Achiziția este estimată la aproximativ 180 milioane euro, la care se vor adăuga costurile întreținerii și reparațiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a trimis spre publicare în SICAP, anunțul de participare pentru acest contract finanțat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur și rapid al pasagerilor între marile orașe ale României, a explicat, Sorin Grindeanu.

Ministrul a precizat că rutele vizate sunt:

1. Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov

2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova - Calafat

3. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi

4. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava

5. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi

6. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava

7. Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia

8. Iaşi – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

9. Suceava – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

10. Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi

Trenuri de 200 km/h pe drumuri de maxim 100 km/h

Potrivit ministrului, serviciile vor fi oferite inițial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate și alte rute. Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h și vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe, clasa întâi și clasa a doua, și minim 160 locuri în picioare. „Achiziția celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreținerii și reparațiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro”, a mai transmis ministrul.

În ciuda anunțului făcut de Grindeanu, Asociația Pro Infrastructura susține că aceste trenuri nu vor putea circula pe șinele din România. În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maximă a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe București-Constanța, au explicat reprezentanții Pro Infrastructura.

„Este aproape indecent să vorbim de asemenea viteze în timp ce, cu toate reconstrucțiile faraonice de 160 km/h, unele finalizate în sfârșit după 10 ani de execuție, altele în lucru și deja întârziate, altele în pregătire, restul rețelei CFR este aproape de colaps, mare parte având scadență la reparație capitală.”. În plus, asociația a cerut ARF să explice public cum a ajuns la concluzia că România trebuie să achiziționeze aceste trenuri, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a Pro Infrastructura.

Ne puteți urmări și pe Google News