„Revoluție în Educație”. Proiectul care încurajează românii să se opună bullyingului. România e pe locul trei în UE la violența în școli

„Revoluție în Educație”. Proiectul care încurajează românii să se opună bullyingului. România e pe locul trei în UE la violența în școliBullying. Sursa foto: dreamstime.com

În ultimul an școlar au fost semnalate cu aproape o treime mai multe acte de violență față de anul precedent, potrivit documentelor Ministerului Educației. În acest context, „Școala Încrederii”, cel mai mare program de transformare a educației din țară, lansează un proiect prin care românii sunt încurajați să se opună bullyingului și violenței din școli.

România se află pe locul trei în UE în ceea ce privește bullyingul școlar, iar studiile organizației Salvați Copiii spun că un elev din doi este amenințat, umilit sau agresat fizic, iar patru din cinci copii asistă la situații de bullying. În consecință, „Școala Încrederii”, cel mai mare program de educație din România, face apel la începerea unei „Revoluții în Educație” pentru a ne menține copiii în siguranță.

Cum vă puteți alătura proiectului „Revoluție în Educație”

Prin proiectul lansat de „Școala Încrederii”, românii își pot împărtăși experiențele de agresiune, hărțuire, intimidare și violență prin care au trecut în școală. „Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să facem în așa fel încât fiecare copil, din fiecare școală, să conteze. Împărtășindu-vă povestea, susțineți că toți trebuie să facem mai mult pentru a neproteja copiii și spuneți «nu» bullyingului și violenței în școlile noastre.

Ulterior, noi vom face tot posibilul ca școlile înscrise în program să devină un loc sigur, iar prin cursurile și trainingurile oferite ne asigurăm că mesajul nostru ajunge la toți profesorii, părinții și elevii”, a punctat Ruxandra Mercea, fondatoarea Școlii Încrederii și care lucrează în educație de peste 15 ani.

Potirvit psihologilor, bullyingul este o formă de abuz care are drept consecință umilința, o emoție foarte profundă în sistemul nervos și care îi va lăsa amprenta asupra noastră chiar și în viața de adult. Acesta apare pentru că noi nu știm cum să fim alături unii de ceilalți în comunitățile noastre, fiind un fenomen răspândit chiar și între cadrele didactice.

Părinții și profesorii pot contribui la eliminarea abuzurilor din școli

„Mă doare foarte mult când văd părinți care își ceartă copiii în public sau profesori care le spun copiilor că trebuie să învețe <<de rușine>>. E clar că acești oameni au, la rândul lor, traume din trecut. Ar trebui să îi facem să conștientizeze acest lucru, să oprească la ei această armă, a rușinii, sub formă de educație. Pentru că aceasta nu este o formă de educație.

Este un alt mod de a traumatiza o generație. Iar noi avem nevoie să creștem copii buni, care să aibă încredere în ei și care să poată să își afirme unicitatea în fața celorlalți”, adaugă Petronela Petrea, director Școala Gimnazială „Profesor Mihai Dumitriu”, Valea Lupului, județul Iași.

Prin urmare, violența și bullyingul nu mai pot fi considerate de către școli, directori, profesori, părinți și mai ales elevi, drept ceva ce nu poate fi nici prevenit, nici combătut.

Vezi broșura AICI