Evenimentul Zilei > Actualitate > Retailerii IT, în goana după banii de vacanță ai românilor
Retailerii IT, în goana după banii de vacanță ai românilor

Retailerii IT, în goana după banii de vacanță ai românilor

Principalii retailerii de electronice și electrocasnice din țara noastră au derulat recent mai multe campanii, atât online cât și în magazine, ținta acestora fi ind o parte din banii de vacanță puși deoparte de români

După campania e-Românește , derulată pe 9 și 10 iunie, la care au participat 15 dintre cele mai mari magazine online din România, Domo și eMAG au organizat campanii separate de reduceri denumite „Pink Monday“, „Pink Days“, respectiv „Revoluția Prețurilor“. Motivul pentru care retailerii au ales să demareze campanii de reduceri, cu care de altfel românii erau obișnuiți în ultima parte a anului, are legătură cu scăderea vânzărilor în această perioadă, dar totodată retaileri au încercat să îi determine pe români să cheltuiască o parte din banii alocați vacanței pe electronice și electrocasnice.

„Am considerat că este un moment bun. Oferta și-a dorit să răspundă nevoilor clienților care se pregătesc de vacanță. De aceea am avut reduceri revoluționare la toate categoriile prezente pe eMAG: cosmetice, jucării, cărți, tablete etc. Sezonalitatea este un fenomen firesc în retail, însă eMAG își menține ritmul de creștere de la an la an“, au declarat oficialii celui mai mare magazin online din țara noastră. Pe parcursul campaniei, la eMAG au fost comandate 140.000 de produse, în valoare totală de 30 milioane de lei. Traficul de pe mobil a reprezentat 28% din total vizite, iar vânzările au fost de patru ori mai mari comparativ cu o perioadă similară dintr-o săptămână obișnuită. Pentru toate cele trei zile, eMAG a oferit discounturi în valoare totală de șase milioane de lei.

Compania intenționează să organizeze această campanie și la anul. «Revoluția Prețurilor» este un eveniment de shopping de succes pe care ne dorim să îl aducem clienților cel puțin o dată pe an“, au declarat oficialii eMAG. Conceptul „Pink Mon day” a fost lansat în România de Domo în urmă cu trei ani. Dacă anul trecut campania a avul loc în luna noiembrie, anul acesta retailerul a organizat campania la finele lunii iunie, oferind reduceri de 75%. „Din experiența noastră, „Black Friday” nu este de ajuns pentru a satisface nevoile clienților, astfel încât vom avea acțiuni «Pink» în diferite variante: Pink Weekdays, Pink Weekends, Pink Hours, dar și Pink Nights“, a declarat Sigmund Klein, director general Digistore (DOMO. ro). În ceea ce privește scăderea vânzărilor în sezonul cald, Klein recunoaște că, în București, vânzările scad puțin în timpul verii, dar cresc vizibil în alte zone, cum ar fi cele turistice.

„În online, datorită noilor strategii implementate, domo.ro are o creștere continuă, indiferent de sezon“, mai spune Klein. Domo a încheiat luna mai cu o creștere de 65% a vânzărilor online. Acestea au ajuns la 13% din total vânzărilor, având o creștere constantă, în fiecare săptămână, potrivit lui Klein. Anul acesta și anul viitor, eforturile domo.ro se concentrează pe dezvoltarea unei platforme online puternice.

Comerțul online: 70 de comenzi pe minut

Conform estimărilor PayU, comerțul electronic își păstrează ritmul de creștere accelerat, în fiecare minut având loc aproximativ 70 de comenzi online, cu o valoare totală de 10.783 lei. De altfel, potrivit datelor din sistemul integratorului de plăți, primele cinci luni ale anului au adus o creștere cu peste 30% a numărului de tranzacții achitate online de către clienții magazinelor online românești. Spre deosebire de ultimii trei ani, când valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut sub efectul diversificării gamei de produse achiziționate online, în primele cinci luni ale anului, valoarea medie a crescut, în medie, cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai mari evoluții au avut loc pe segmentele turism, jucării, IT&C și fashion unde comanda medie a crescut cu 52%, 25% și respectiv 12%. Creșterea accelerată a vânzărilor înregistrate de tablete și smartphoneuri se reflectă și în comerțul electronic românesc, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumătate dintre acestea sunt și achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: