RĂZBOI declarat MAGAZINELOR SCUMPE: Concurența va publica cele mai mici prețuri și UNDE LE POȚI GĂSI

RĂZBOI declarat MAGAZINELOR SCUMPE: Concurența va publica cele mai mici prețuri și UNDE LE POȚI GĂSI

Consiliul Concurenței vrea să lanseze în acest an proiectul "Monitorul Prețurilor", împreună cu Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Consiliul Concurenţei. Acesta are în vedere informarea corectă a consumatorului asupra celor mai mici preţuri la produse alimentare de bază şi a magazinelor de unde acestea pot fi cumpărate.

Proiectul presupune crearea unei platforme online care să afişeze săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei, iar iniţiatorii consideră că un efect ar putea fi şi scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine. 

Faza pilot va fi implementată în perioada 1 martie 2015 - 31 decembrie 2015, cu finanţare de la bugetul de stat, urmând ca după încheierea acestei perioade susţinerea financiară să se realizeze din fonduri europene.

"Avem sprijinul Guvernului pentru a lansa un proiect care se numeşte 'Monitorul Preţurilor'. Ce vrem? Vrem să facilităm accesul consumatorilor la informaţii privind preţurile unor produse", a declarat, marţi, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, într-o conferinţă de presă având ca temă activitatea instituţiei pe 2014. 

Ne puteți urmări și pe Google News

În schimb, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) contestă, într-un comunicat, introducerea platformei online „Monitorul preţurilor de consum”, precizând că nu va susţine proiectul. 

„AMRCR înţelege că Monitorul preţurilor copiază un model din Grecia, o alegere pe care o consideră total neinspirată, având în vedere că este o piaţă unde nu sunt prezente mari lanţuri comerciale internaţionale, lucru comunicat atât Consiliului Concurenţei, cât şi ANPC. Acesta este şi motivul pentru care o iniţiativă similară, denumită Observatorul Preţurilor, a fost abandonată de cei care au încercat să o pună în practică, respectiv foştii miniştri PDL Adriean Videanu şi Ion Ariton", se spune în comunicat. 

Asociaţia precizează că, în activitatea de vânzare desfăşurată de marile lanţuri de retail, modificările de preţ pot apărea cu frecvenţă zilnică, iar în unele cazuri chiar de mai multe ori în aceeaşi zi, în funcţie de dinamica pieţei. Pentru ca un consumator să poată beneficia efectiv de cel mai mic preţ ar trebui să aibă acces neîntrerupt la Internet, precum şi posibilitatea de a se deplasa rapid la locaţia respectivă.