Promoţiile din restaurantele fast-food, urmate de scumpiri

Promoţiile din restaurantele fast-food, urmate de scumpiri

După ce au anunţat creşterea profitului în ultimul trimestru din 2010, oficialii reţelelor de fast food îşi pregătesc clienţii pentru eventuale majorări ale preţurilor.

Anul trecut, în România s-a discutat de introducerea unei taxe pe produsele fast-food. Pentru a atrage clienţii să le treacă pragul, operatorii principalelor lanţuri de restaurante de acest tip au demarat promoţii.

În 2011, consumatorii de fast food îşi pot cumpăra produsele favorite la preţuri reduse. De exemplu, McDonald’s România a redus preţul la două dintre produsele comercializate în reţeaua proprie de la 3,5 la 3 lei, în vreme ce KFC a pus în vânzare opt produse la acelaşi preţ, respectiv 3,5 lei.

Numai că promoţiile operatorilor de restaurante fast food s-ar putea să nu ţină prea mult, iar clienţii să fie nevoiţi să plătească preţuri mai mari, în condiţiile în care costurile cu materia primă s-au majorat pe pieţele internaţionale. Astfel, surse din piaţă anunţă scumpirea produselor McDonald’s, în special a celor care conţin carne de vită şi de pui, cu 2-2,5%, potrivit presei americane.

Majorarea preţurilor a fost prefigurată şi de directorul financiar al McDonald’s, Pete Bensen.

''Pe măsură ce costurile de producţie cresc de-a lungul anului, este foarte probabil să majorăm preţurile pentru a compensa aceste creşteri'', a declarat el, subliniind că există şi varianta ca o parte din costurile suplimentare să fie suportate de companie.

Pentru a contracara efectele crizei financiare şi a atrage clienţi care ar fi putut alege unul din restaurantele concurente, McDonald’s a introdus noi produse în portofoliu, cum ar ''McCafe'' sau fulgii de cereale. În aceste condiţii, profitul celei mai mari reţele de restaurante din lume a crescut cu 2,1% în ultimul trimestru din 2010, la 1,24 miliarde de dolari.

Ne puteți urmări și pe Google News