Proiectele senzaţionale ale unor elevi români de gimnaziu care i-au uimit pe americanii de la NASA

Proiectele senzaţionale ale unor elevi români de gimnaziu care i-au uimit pe americanii de la NASA

Cu toate că avem din ce în ce mai puţine performanţe dincolo de graniţe, Tudor Coman, un elev de clasa a VIII-a a reuşit să aducă în ţară marele premiu de la un concurs organizat de NASA

El a conceput detaliile unei baze în spaţiu pentru minimum 10.000 de oameni. A identificat resursele miniere spațiale, sursele de energie în spațiu, proiecția de radiații, sistemul de susținere a vieții și a creat o machetă 3D a bazei sale. Aşa a reuşit să-i uimească pe cei de la NASA.Tudor este elev în clasa a VIII-a la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti, iar locul doi a fost ocupat de Eliza Constantinescu, elevă în clasa a VII-a, la același liceu.

Primul calculator l-a avut la trei ani

În spatele performanţei se află foarte multă muncă, dar şi o mare pasiune, informatica. „Tudor a avut primul calculator la vârsta de trei ani. El munceşte mult, dar are şi zile în care se relaxează. Nimeni nu i-a impus nimic, el face totul din pasiune. Sunt zile în care petrece zece ore învăţând, mai ales înainte de vreo competiţie, altele în care petrece doar două-trei ore”, spune mama lui, Camelia Coman.

Micul geniu a adus bucurie şi în liceul său. Profesorii şi conducerea îi urmăreau cu atenţie evoluţia, iar rezultatele bune erau aşteptate. „Este un elev serios, care munceşte şi este pasionat de ceea ce face.Încă din clasa a II-a se preocupa de studiul roboticii și a informaticii”, spune directorul liceului Mustafa Oz.

Învaţă la o şcoală privată

Tudor învaţă la o şcoală privată. Nu a avut contact niciodată cu o şcoală de stat, dar nu exclude să urmeze un liceu, cu profil mate-info, din sistemul public de învăţământ. „Noi am ales pentru el o şcoală privată deoarece ne-am dorit o programă mai aerisită şi un mod de predare diferit. Totuşi, eu cred că profesorii de la stat sunt foarte buni. Contează mult ca dascălii să insufle dragul de carte elevilor lor, astfel problema este pe jumătate rezolvată”, continuă Camelia Coman.

Motivaţia elevului uimitor

Tudor nu a făcut meditaţii după şcoală, dar îi place să înveţe şi singur. Când nu se pregăteşte pentru şcoală, alege să stea pe internet şi să descopere tot felul de platforme utile, dar care nu au legătură cu şcoala. Performanţa obţinută s-a datorat şi curiozităţii. „Oamenii au avut întotdeaună dorința de a explora mai mult decât ceea ce a fost descoperit. Acest lucru a ajutat la dezvoltarea de noi tehnologii și la aflarea mai multor lucruri despre lumea înconjurătoare. Unul dintre motivele pentru a construi o colonie în spațiu este acela că toate cunoștințele dobândite prin construcția acestei colonii i-ar putea face pe oameni să înțeleagă mai bine spațiul”, spune marele câştigător.

Eliza crede că rasa umană are nevoie de noi terenuri

Eliza Constantinescu se bucură de premiul II, la aceeași categorie. Ea este elevă în clasa a VII-a, în același liceu precum Tudor.

Deși este un copil cu rezultate bune, aceasta a ales să nu participe la olimpiadele școlare, spune directorul Liceului Inter național de Informatică din București (LICHB).

Proiectul Elizei Constantinescu este intitulat „Lizartis” și se bazează pe aterizarea primei colonii pe orbita joasă a Pământului și pe extinderea în spaţiu.

„Rasa umană se extinde în ultima perioadă de timp. Oamenii vor avea nevoie de noi terenuri, unde să plece şi să se dezvolte. O aşezare în spaţiu ar fi mult mai avantajoasă decât să distrugă încet biosfera Pământului. Omenirea a avut întotdeauna tendinţa să se extindă, aşa că de ce nu pentru a merge la nivelul următor şi să încerce să se extindă în spaţiu?”, arată Eliza Constantinescu în proiect.

Elevii câştigători vor participa la Conferinţa Internaţională de Dezvoltare Spaţială, care va avea loc în Saint Louis, Statele Unite ale Americii, între 25 şi 29 mai.