Primul tronson de cale ferată din România, modernizat. Anuntul premierului Orban
- Condos Magda
- 5 decembrie 2019, 07:40
Premierul Ludovic Orban a declarat că se va stabili un calendar cât mai rapid de realizare a proiectului caii ferate Bucureşti-Giurgiu
Prim-ministrul Ludovic Orban va discuta cu ministrul Transporturilor şi cu conducerea Companiei CFR SĂ, pentru realizarea unui grafic cât mai rapid de modernizare a tronsonului de cale ferată Bucureşti-Giurgiu. Acest grafic ar urma să includă şi refacerea podului de la Grădiştea, prăbuşit de la inundaţiile din urmă cu peste 13 ani. „Evident că unul dintre obiectivele noastre este să modernizăm acest tronson de cale ferată, care e primul tronson de cale ferată construit în România. Evident, realizăm şi podul de la Grădişte, care de la inundaţiile din 2006, practic... Vă daţi seama, sunt 13 ani de când un pod nu a fost reabilitat, iar acest lucru, practic, a făcut nefuncţional acest tronson Giurgiu - Bucureşti. Nu vă pot spune detaliile legate de licitaţie, dar vă pot spune că voi discuta cu ministrul Transporturilor şi cu managementul Companiei CFR SĂ, astfel încât să stabilim un calendar cât mai rapid de realizare a a acestui proiect", a declarat premierul.
CFR Infrastructură a publicat, pe 22 august a.c., în SEAP un anunţ privind lucrările aferente obiectivului de investiţie "Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră", care include şi redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul peste râul Argeş de la Grădiştea. Valoarea totală estimată a lucrării este de 400,068 milioane de lei fără TVA. Deoarece podul nu este funcţional, trenurile care circulă pe traseul dintre Bucureşti şi Giurgiu sunt nevoite să facă un ocol prin Videle, durata călătoriei între capitală şi Giurgiu pe calea ferată fiind de cel puţin trei ore.
Miercuri, premierul Ludovic Orban a participat la Gala Premiilor Capital - Eroii Anului 2019, unde a primit Premiul "Politicianul Anului".