Prima navă încărcată cu cereale din Ucraina se află în Portul Galați. Care este destinația finală

Prima navă încărcată cu cereale din Ucraina se află în Portul Galați. Care este destinația finală Sursa foto. Twitter

Prima navă încărcată cu cereale din Ucraina se află în Portul Galaţi și va pleca spre Grecia. Cu toate astea, responsabilii au declarat că au întâmpinat probleme din cauza precipitațiilor și că au redus tonele de cereale.

Fluxul de cereale din Ucraina prin Portul Galați începe să funcționeze. Prima navă maritimă încărcată cu grâu va pleca spre Grecia. Marfa a fost adusă din Ucraina prin Republica Moldova, pe calea ferată, și a ajuns în țara noastră prin punctul de trecere a frontierei Galați-rutier.

Nava grecească a ajuns în portul Galați vineri, dar a întâmpinat probleme din cauza precipitațiilor. Ea va transporta 4.200 de tone de grâu din Ucraina, care a ajuns în silozurile de la Galați pe calea ferată cu ecartament larg, reabilitată recent de CFR.

Mihai Oprișan, manager operator portuar: „S-a ajuns la peste 100 de vagoane. Nu este un număr egal de vagoane în fiecare tren, așa că garnituri sunt undeva la 6,7 garnituri de tren, până în momentul de față”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nava care transportă cereale vrac este prima inclusă în această rută. Operatorii au semnat mai multe contracte cu exportatorii din Ucraina pentru a beneficia de marfă cât mai des. Marcela Costea, director APDM Galați: „Fluxul de marfă care va sosi va asigura o ritmicitate constantă a expedierii grânelor dinspre Ucraina spre alte destinații. Așteptăm să aducem un aport semnificativ expedierii cerealelor dinspre Ucraina spre alte destinații.”

Sursa foto: Dreamstime.com

Probleme cu navigarea din cauza precipitațiilor

După precipitațiile de la sfârșitul săptămânii trecute, nivelul Dunării a crescut considerabil, iar navele au întâmpinat probleme. Cu toate astea, responsabilii au precizat că totul este sub control.

Mihai Popescu Teclu, AFDJ Galați: „Asigurăm doi metri jumate, conform recomandărilor Comisiei Dunării, la toate punctele critice. Dar este foarte important ca ANR-ul, colegii noștri de la Căpitănie, să supravegheze încărcarea tuturor navelor, astfel încât pescajele să fie corelate cu adâncimile minime comunicate zilnic de către Administrația Fluvială a Dunării de Jos”.

Din cauza condițiilor precare, căpitanul navei care va pleca de la Galați spre Grecia a acceptat să încarce doar 4.200 de tone de cereale, nu 4500 de tone, așa cum era normal, potrivit stirileprotv.ro.