Prima autostradă din România care va avea trei benzi de circulație. Guvernul României a scos la licitatie proiectul

Prima autostradă din România care va avea trei benzi de circulație. Guvernul României a scos la licitatie proiectulAutostradă. Sursa foto: Arhiva EVZ

Autostrada București-Pitești, cunoscută și sub numele de A1, va fi extinsă de la două benzi de circulație pe sens, la trei benzi de circulație.

Valorile de trafic de pe Autostrada București - Pitești sunt așa de mari, încât viteza de deplasare proiectată la 130 de kilometri/oră, nu mai poate fi atinsă, decât în anumite intervale ale zilei, în special noaptea.

Pentru acest motiv a fost lansată o licitație privind realizarea unui studiu de fezabilitate, în cazul acestui proiect. Acest studiu ar urma să stabilească dacă extinderea la trei benzi este una benefică pentru trafic, și, în ce fel noua autostradă va putea fi interconectată la celelalte din zona București, respectiv, A - spre Constanța2, A3 - spre Ploiești, și A0 - centura Capitalei.

În plus, mai spun sursele consultate de EVZ, acest plan, de lărgire la trei benzi, ar viza și o parte din A2, cuprinsă între București și Fundelea.

De acest proiect s-a vorbit și în 2015

Ideea de a extinde A1, la trei benzi de circulație pe sens, este una foarte bună. Numai că, nu este veche. În 2015, autoritățile de atunci au pus în discuție acest proiect dar nu se cunoaște de ce s-a renunțat la idee.

În luna mai 2015, un studiu de trafic arăta că pe A1, circulau în fiecare oră, peste 20.000 de autoturisme.

La momentul respectiv, extinderea era prevăzută în Master Planul pentru Transporturi, un proiect politic întors pe toate fețele de politicieni.

Modernizarea şoselei de mare viteză era prevăzută a se face pe etape: primii 36 de kilometri între București şi podul de peste răul Argeş, apoi un alt tronson dinspre Piteşti, şi abia la final zona cuprinsă în mijlocul A1.

Ce spun specialiștii

Unul dintre inginerii de drumuri din România, cu mare experiență în acest domeniu, ne-a declarat că extinderea A 1 la trei benzi este un proiect extrem de necesar.

”Pentru A1 este nevoie de un studiu de trafic pentru a se vedea până unde este nevoie de lărgire. Dacă o lărgire până la kilometru 36, este strict necesară, de acolo mai departe nu mai este evident dacă chiar trebuie făcută extinderea la trei benzi. Din acest motiv este nevoie de un studiu de fezabilitate. Autostrada are nevoie urgentă de o reparație serioasă”, a precizat inginerul.

Ne puteți urmări și pe Google News