Compania de consultanţă Deloitte a dat publicităţii, recent, un raport în care se arăta că, începând cu 2009, multe dintre publicaţiile scrise ar putea să dispară de pe piaţă.
Astfel, potrivit previziunilor, o publicaţie din 10 va fi nevoită să-şi reducă tirajul cel puţin cu jumătatea sau să se mute integral pe internet, pentru a nu dispărea. Efectele vor fi resimţite mai ales pe pieţele dezvoltate.
Raportul mai evidenţiază că publicaţiile print au înregistrat scăderi cu peste 20% ale veniturilor provenite din publicitate şi cu 10% ale veniturilor din abonamente.
Chiar şi aşa, prin transferul în online nu s-a reuşit recuperarea pierderilor determinate de scăderea publicităţii.
"Dacă, în ultima vreme, tendinţa publicaţiilor a fost de a atrage cât mai multă publicitate, în detrimentul atragerii de abonaţi, politica va trebui sa fie regândită acum, pentru conţinutul online. Acest model, bazat pe atragerea de publicitate, nu pare să mai dea rezultate", se spune în raportul Deloitte, preluat de Hotnews.
Autorii respectivului document vin cu o soluţie la impasul prin care trec publicaţiile print: reducerea semnificativă a activităţii în spaţiul online, în avantajului produsului fizic.
Altfel spus, prin restricţionarea sau reducerea conţinutului publicat pe internet, cititorul interesat de revista sau ziarul respectiv este obligat să cumpere varianta tipărită.