Populația rămâne fără bani? Cifrele arată realitatea

Populația rămâne fără bani? Cifrele arată realitatea

Numărul consumatorilor europeni care preferă plățile cu bani numerar este în continuă scădere arată o cercetare de piață, majoritatea preferând sistemele de plată cu cardul.

Doar 36% dintre consumatorii europeni, cu 7% mai puțini decât în urmă cu doi ani, mai utilizează, în prezent, plăţile cash. Informația reiese dintr-un sondaj „Payments and Open Banking”, care a fost realizat de Strategy&, parte a reţelei PwC.

Sondajul a fost realizat online pe un eşantion de 3.500 de respondenţi din 12 ţări (Marea Britanie, Olanda, Spania, Elveţia, Germania, Italia, Franţa, Austria, Suedia, Polonia, Irlanda, Turcia), în perioada august - septembrie 2020.

Cu toate acestea, specialiștii nu sunt foarte optimiști în ceea ce privește reorientarea consumatorilor către plăţi fără numerar deoarece acest lucru ar trebui să se reflecte într-o creştere a disponibilităţii lor de a împărtăşi datele personale cu terţi. Or, conform studiilor, doar 20% dintre respondenţi se arată dispuşi să ofere datele financiare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sondajul arată că doar 17% dintre respondenţii europeni au încredere în băncile tradiţionale şi în furnizorii de carduri pentru a le furniza informații personale.

Furnizorii de servicii de plată se bucură de încrederea a 9% dintre respondenţi, comercianţii cu amănuntul de încrederea a 8%, giganţii internetului de 7%, iar băncile care operează exclusiv online (neobanks) şi FinTech ar primi date doar de la 3% din totalul celor chestionaţi.

A crescut, în schimb numărul celor care utilizează caduri de debit, de la 27% în 2018, la 30% în 2020. Pe de altă parte, folosirea aplicațiilor şi a portofelelor electronice a cunoscut un trend ascendent la 14%, de la 11%, în urmă cu doi ani.

Potrivit sursei citate, motivele pentru care europenii preferă să folosească numerarul în detrimentul altor metode de plată sunt următoarele: 34% spun că îl utilizează dacă nu este acceptat alt tip de plată;  26% din comoditate; 13% pentru că au îngrijorări privind securitatea; 20% pentru că au control mai bun al cheltuielilor/bugetului.

„Criza COVID-19 a influenţat comportamentul consumatorilor europeni atunci când fac cumpărături în magazine. Astfel, 44% folosesc mai des carduri fizice mai des şi 9% smartphone-uri (de exemplu Apple Pay). Respondenţii cred că aceste comportamente de plată sunt de lungă durată şi doar unul din cinci se aşteaptă să revină la obiceiurile anterioare”, se precizează în cercetarea PwC.

Mitică Dragomir atac devastator împotriva unui politician de top: „N-a fost deloc legal…”

News alert. Finanțele au decis ce se întâmplă cu datornicii. Toată lumea trebuie să afle