Aleră bancară la Raiffeisen, BCR, ING, BT și CEC. Aveți mare grijă miercuri!
- Iulia Moise
- 7 ianuarie 2025, 11:38
Băncile din România avertizează că numărul victimelor a crescut la începutul anului, pentru că tentativele de fraudă continuă să se intensifice.
Reprezentanții instituțiilor bancare au declarat că clienții nu ar trebui să introducă informații sensibile pe conexiuni Wi-Fi nesigure.
Băncile, anunț important pentru clienți
Raiffeisen Bank îi încurajează pe clienți să fie atenți atunci când se conectează la aplicațiile sale și nu numai, pentru a preveni potențialele probleme.
În același timp, angajații băncii au urat clienților lor un an nou cât mai bun și cât mai multe reușite.
Cele mai multe escrocherii au vizat premiile în bani
În conformitate cu o statistică recentă, 52% dintre escrocherii au vizat premii oferite de magazine online și au avut loc între aprilie și iulie 2024. Cum funcționează?
Se pare că hoții au trimis mesaje către victime în care le-au spus că au câștigat concursuri false. Apoi, i-au convins să viziteze site-uri web pe care li se cer datele bancare și de identificare personală.
Ulterior, conturile celor care au picat în plasă au fost epuizate și închise. Clienții ING Bank, BT și CEC Bank par să fi fost cei mai afectați.
Băncile au emis avertismente în acest sens. Clienților le este recomandat să fie atenți la mesajele pe care le primesc, precum și la campaniile la care sunt invitați. De obicei, fraudele online par plauzibile.
Cu toate acestea, atacatorii doresc în realitate să obțină date bancare și ale clienților. Cu toate acestea, apelurile care par să provină din partea băncilor s-ar putea să nu fie reale.
Contactați băncile dacă vi se cer informații personale
Prin urmare, este o idee bună să rămânem atenți și să nu oferim informații strict personale sau bancare celor care nu sunt familiarizați cu situația. În plus, pentru a preveni orice alte probleme potențiale, este mai bine să contactăm banca cu care avem cont deschis dacă avem întrebări.
BRD România a transmis un avertisment important clienților din toată țara cu privire la creșterea numărului de fraude online. Este valabil și pentru persoanele care au cont la Banca Transilvania, BCR, ING, CEC sau Raiffeisen Bank.
Banca a subliniat faptul că fraudatorii folosesc metode din ce în ce mai sofisticate pentru a manipula sentimentele victimelor, iar scopul lor este de a obține informații financiare sensibile sau sume de bani prin diverse înșelătorii.
Unul dintre cele mai răspândite tipuri de fraude online este cea care implică reclame false care promit câștiguri rapide și substanțiale prin investiții în acțiuni la companii cunoscute. Personalitățile publice susțin frecvent aceste reclame, dându-le un sentiment fals de legitimitate.
Persoane contactate de falși angajați ai băncilor
Cu alte cuvinte, clienții Băncii Transilvania, BRD sau BCR ajung să fie contactați de o persoană care se pretinde a fi angajat al instituției financiare. O mare atenție trebuie acordată, deoarece numerele par să fie asemănătoare cu cele ale băncilor. Scopul acestor apeluri telefonice este de a colecta informații personale despre clienți. În anumite cazuri, clienții au fost păcăliți când au fost solicitate și datele cardului.
În acest context, BRD România a subliniat că există reglementări stricte pe piața de capital și că doar cei care au fost aprobați de Autoritatea de Supraveghere Financiară pot intra. Banca spune clienților să fie foarte atenți cu aceste oferte, deoarece aceste tipuri de fraude sunt tot mai frecvente.
Escrocherii pentru a păcăli cetățenii
Folosind dorința de a îmbunătăți viața, dorința de a câștiga mai mulți bani și impresia că au găsit soluții pentru problemele lor financiare, infractorii exploatează sentimentele oamenilor.
O veste bună pentru clienții BCR și Banca Transilvania: o parte din banii pe care îi cheltuiți pentru cumpărături pot fi returnați pe card.
Un reprezentant al BRD România a declarat: „Fraudatorii folosesc în mod constant dorința de a avea un trai mai bun, entuziasmul de a obține un câștig imediat și sentimentul că ai găsit o soluție la problemele tale financiare”.
Ce recomandă BRD România pentru a-și proteja clienții? Pentru a-și proteja clienții, BRD România recomandă să fie foarte atenți și să nu se grăbească să răspundă apelurilor urgente care cer acțiuni financiare.
Verificarea autenticității tuturor solicitărilor înainte de a da date personale
Banca recomandă verificarea autenticității tuturor acestor solicitări prin contactarea instituției bancare la numerele oficiale care sunt afișate pe site-ul băncii sau prin vizitarea unei sucursale.
În acest sens, BRD, BCR și Banca Transilvania îi încurajează pe clienți să se protejeze împotriva fraudelor oferind informații personale în orice formă. Ei le recomandă să contacteze imediat banca la care au cardul dacă nu sunt siguri de apelul pe care îl primesc.
Banii depuși în contul infractorilor nu vor fi returnați niciodată
Românii sunt păcăliți să pună bani în conturile infractorilor, bani pe care niciodată nu îi vor vedea înapoi. De asemenea, subiectul moștenirii și al donațiilor este folosit de escroci.
Clienții sunt conștienți că pot primi o donație sau o moștenire de la o rudă. Băncile reale nu folosesc niciodată conturile infractorilor pentru a plăti o taxă.
BRD România se angajează să ia toate măsurile necesare pentru a reduce pierderile și pentru a recupera banii transferați în cazul în care un client este victima unei fraude online. Pentru a crește probabilitatea ca banii să fie recuperați, persoanele afectate trebuie să colaboreze cu banca și să ofere informații detaliate.
Într-un anunț foarte important pentru clienți cu privire la plăți, BCR a luat în considerare aceste detalii. Prin urmare, fiecare tranzacție este urmărită în timp real. Banca va lua măsuri rapide în cazul în care sunt descoperite acțiuni neobișnuite, inclusiv plăți suspecte.
Băncile au ridicat nivelul de securitate
Practic, puteți evita grija hackerilor sau a altor probleme. Nivelul de securitate ridicat introdus de cei de la BCR garantează că nu vor exista plăți suspecte.
Banca trimite notificări pentru fiecare tranzacție, fie că sunt trimiși sau primiți bani, în același timp. Prin urmare, vei fi informat întotdeauna despre modul în care sunt gestionați banii tăi din cont.
BCR subliniază faptul că aplicația George este construită folosind tehnologie de ultimă generație și este actualizată în mod regulat pentru a elimina vulnerabilitățile.
În același timp, echipa de specialiști BCR testează în mod constant aplicația pentru a o face ușor de utilizat și sigură pentru clienți.