Podul Grant intră în reparații, din nou, fapt ce va da peste cap traficul din această parte a orașului București. Primarul general, Nicușor Dan, a anunțat că Primăria va relua lucrările care au fost suspendate în urmă cu trei ani din cauza lipsei fondurilor. Primarul a precizat că finalizarea acestui contract de reabilitare și modernizare va costa în jur de 65 de milioane de lei.
Primăria Generală a anunțat reluarea lucrărilor de reabilitare și consolidare la Podul Grant. Investiția a fost suspendată în 2020, deoarece situaţia financiară era „dezastruoasă” şi nu existau fonduri suficiente, în buget, pentru finalizare sa.
„Administrația Străzilor București, prin constructorul S.C. Bog'Art S.R.L., va executa lucrări ce vizează structura de rezistenţă a pasajului, reabilitarea liniei de tramvai, a căii rutiere, dar şi refacerea celor 6 bretele şi a trotuarului pietonal” a anunţat, marţi, 8 august, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, conform unui comunicat de presă.
Nicușor Dan a subliniat că, până pe 1 octombrie, se va lucra exclusiv la cele două bretele care urcă pe pod, iar apoi se va trece la partea principală a acestuia.
„Lucrările vor fi realizate pe sensul dinspre Crângași spre Turda, iar în prima faza vom acționa exclusiv pe două bretele ale podului. Începând cu data de 01 octombrie, vom trece la partea principală a podului, la structura de rezistență”, a mai spus Nicușor Dan.
Reabilitarea Podului Grant costă 65 de milioane de lei
Primarul general a declarat că valoarea lucrărilor care vor fi executate se ridică la 65 de milioane de lei. Termenul pentru finalizarea investiției a fost stabilit la 22 de luni și jumătate. Nicușor Dan s-a arătat optimist și a spus că se va face tot posibilul ca lucrarea să fie dată în folosință înainte de termen.
„Valoarea investiției este de 65 de milioane lei cu TVA inclus, iar termenul de execuție este de 22,5 de luni, însă împreună cu ASB și constructorul am decis să facem tot posibilul pentru scurtarea perioadei astfel încât circulația rutieră să nu fie perturbată mult timp. Investiția este extrem de importantă, având în vedere faptul că expertiza realizată în anul 2017 arată ca starea podului este nesatisfăcătoare”, a mai declarat Nicușor Dan.
Lucrările au fost suspendate din cauza lipsei banilor
Primarul a explicat că reabilitarea Podului Grant a început în urmă cu patru ani, în timpul fostei administrații, însă lucrările au fost sistate din cauza situației financiare precare a Primăriei. Nicușor Dan a precizat că în prezent urmează să fie refăcute și acele componente care s-au degradat, din cauză că nu au mai fost încheiate.
„Procesul de reabilitare a fost demarat în în urmă cu patru ani de fosta administrație, cu lucrări executate pe un sens în proporție de aproximativ 33%, însă acestea au fost sistate din cauza situației financiare și s-au degradat pentru că nu au fost protejate, iar acum trebuie să intervenim și pentru refacerea acestora”, a mai precizat Nicușor Dan.
Administraţia Străzilor din București a finalizat un contract atribuit la sfârşitul anului 2022 pentru expertizarea a 28 de poduri şi pasaje pe care municipalitatea le are în administrare. Nicușor Dan a amintit că pentru Podul Grant a fost făcută o expertiză în 2017, care a constatat starea nesatisfăcătoare în zona centrală.