Pictura filosofică a Georgetei Ștefănescu

Pictura filosofică a Georgetei Ștefănescu

O seară dedicată artei contemporane, la Galeria Romană, plină de întrebări, de mirări și de bucurie. Expoziția unei artiste unice, prin felul său de a interpreta existența

Suprinzător de luminoase sunt lucrările Georgetei Ștefănescu. Așa cum este și artista, care cu toată sinceritatea a mărturisit că pentru a crea aceste tablouri, aceste sculpturi-tablou, și-a luat libertatea de nu se supune niciunui canon al artei. A făcut ceea ce i-a dictat imaginația sa, sufletul său, filosofia sa...

În cadrul acestui dialog dintre materie și filosofie se observă depășirea limbajului abstract

Vizitatorii Galeriei Romane au rămas uimiți, au privit îndelung operele Georgetei Ștefănescu, le-au admirat, le-au comentat și au felicitat. Pentru că, deși poți vedea aceste lucrări și într-o fotografie, nimic nu se compară cu efectul direct asupra privirii. Culorile translucide, efectul tridimensionalității, mirarea că un obiect banal poate deveni o rază de lumină, un astru, un univers.

Ne puteți urmări și pe Google News

Critic

O prezență agreabilă a fost criticul și istoricul de artă Sabrina Falzone, care a venit de la Milano pentru a ne vorbi de arta Georgetei Ștefănescu. „Lumea creativă a Georgetei Ștefănescu este fundamental cara c te r i zată de o adevărată pictură filosofică, având un potențial elevat de comunica re . Toată lumea poate observa și pătrunde în realitatea sa creativă, deoarece arta sa ajunge în inima tuturor, fără distincție și destinații elitiste.(...) Georgeta Ștefănescu este un artist sincer, care, cu versatilitatea și cu tehnica sa inovativă se distinge prin particularitatea stilului său propriu. Stilul său pictural nu este etichetabil și nu este supus altor mișcări artistice, întrucât originalitatea este fundamentul întregului demers artistic al Georgetei Ștefănescu”.

Tehnici

Obiectele comune devin „bijuterii” în viziunea Georgetei Ștefănescu. „Versatilitatea se distinge în modul său de a opera în artă, precum și utilizarea dezinvoltă a multiplelor tehnici, care denotă o personalitate artistică de mare talent și măiestrie în stăpânirea mijloacelor picturale, cuprinzând o varietate de materiale: lemn, cabluri, pânză, țesături, carton, coli de hârtie, tricotaje și alte obiecte de uz comun, precum plasticul. Realizate cu cele mai inedite materiale și tehnicile cele mai actuale, creațiile artistei investighează universul și orizonturile sale filosofice, într-un strâns dialog cu materia. În cadrul acestui dialog dintre materie și filosofie se observă depășirea limbajului abstract, întrucât Ștefănescu are curajul de a îndrăzni”, prin mijloacele picturii și ale tehnicii, dezvăluind o personalitate îndrăzneață și strălucitoare”, a spus Sabrina Falzone.

Tema principală a căutărilor Georgetei Ștefănescu este „Suport”, „care trebuie interpretată ca mamă - matrice și ca implicare a sa în sensul filosofic al creației”, după cum a explicat criticul milanez. Încântarea publicului de a descoperi o artă unică a fost egalată de fericirea artistei de a avea pentru prima dată în țara sa o expoziție personală, dar și de bucuria gazdelor de a putea oferi o seară specială și o expoziție cum nu s-a mai văzut în România.

Foto: Artista Georgeta Ștefănescu, curatorul expoziției Emil Ene, criticul Sabrina Falzone și soțul său, Giuseppe di Salvo, un cunoscut și apreciat galerist

Ovi Hondru, invitat special

Georgeta Ștefănescu, o persoană foarte comunicativă, aproape „translucidă”, ca și multe dintre creațiile sale, a prezentat și câteva lucrări ale invitatului său special Ovi Hondru, fostul său coleg de la Liceul de Artă Plastică „Nicolae Tonitza”. Acesta este artist publicitar de origine română, cetățean american, colaborator al multor firme de publicitate și al cinematografiei americane. Expoziția „Raportul dintre filosofie și materie” vă așteaptă la Galeria Romană din Bucure;ti, sector 1, Bulevardul Lascăr Catargiu, nr 1 (Piața Romană). Poate fi vizitată luni – vineri, între orele 10.00 – 18.00; sâmbătă, între orele 10 .00 – 15.00, până pe 10 septembrie 2016.