Peste jumătate dintre șoferi fac aceeași greșeală. Trucul care le poate salva viața

Peste jumătate dintre șoferi fac aceeași greșeală. Trucul care le poate salva viața Mașini. Sursă foto: Unsplash

Atunci când îți cumperi două anvelope noi, apare eterna întrebare: le montezi pe față sau pe spate? Peste jumătate dintre șoferi aceeași greșeală, care ar putea reprezenta diferența dintre viață și moarte.

Logica simplă ne îndeamnă să ne montăm anvelopele noi în partea din față a mașinii. Căci acolo e direcția, acolo ai frânele cele mai puternice.

“Până la jumătate dintre șoferii britanici nu aveau idee cum să procedeze în momentul schimbării anvelopelor. Nici multe magazine de anvelope nu știau asta”, a spus Brian Porteous, directorul tehnic al Michelin Marea Britanie, pentru publicația britanică AutoExpress.

Așadar, peste jumătate dintre șoferi nu își montează cauciucurile noi în partea din față. Dar experții în anvelope sunt de altă părere. Chiar dacă nu ni se pare corect, perechea nouă de cauciucuri trebuie montată pe spate, iar cele vechi trebuie puse în față.

Ne puteți urmări și pe Google News

Care este logica?

Totul ține de stabilitatea mașinii. Montarea anvelopelor în spate reduce la minimum șansele de supravirare, în condiții de asfalt umed. Înainte de a ne gândi la frânare și tracțiune, trebuie să avem grijă de stabilitatea autoturismului. „Veți afla că există suficientă frânare și tracțiune de la anvelopele parțial uzate din față”, a mai spus expertul a spus Brian Porteou, conform Promotor.ro.

Peste jumătate dintre șoferi fac aceeași greșeală. Trucul care le poate salva viața

Peste jumătate dintre șoferi fac aceeași greșeală când montează anvelope. Sursa foto: Pixabay

Logica este cât se poate de simplă. Șoferii reacționează mult mai bine în cazul supravirării (atunci când derapează față mașinii). Dar cei mai mulți tind să intre în panică atunci când "le fuge" spatele atuoturismului.

Ce este subvirarea

Subvirarea descrie tendința mașinii de a lărgi virajul cu fața și apare atunci când cele două anvelope de pe față, fiind virate, pierd aderența. Fenomenul apare atunci când virarea este mult prea bruscă raportată la viteza cu care circula mașina și suprafata (aderența) pe care rulează.

Ce este supravirarea

Supravirarea este tendința mașinii de a lărgi virajul cu partea din spate atunci când se pierde aderența la anvelope pe partea din spate la virajele luate în viteza prea mare, prea bruște sau atunci când se frânează violent în viraj la viteze mai mari de 50 km pe oră.