Panică în aer în prima zi din an. A fost trimis forțat pe un alt aeroport

Panică în aer în prima zi din an. A fost trimis forțat pe un alt aeroport Sursa foto: Wizz Air

La primele ore ale dimineții s-a creat panica pe aeroportul din Satu Mare. Sâmbătă, o aeronavă care venea de la Londra nu a putut ateriza din cauza ceții dense. După aproximativ două ore de survolat în aer, a fost direcționată către un alt aeroport.

Panică în aer încă din prima zi a Noului An. O cursă aeriană de la Londra a întâmpinat probleme la aterizarea pe aeroportul din Satu Mare. De vină pentru acest inconvenient a fost ceața, transmite presm.ro.

Sâmbătă dimineața, în jurul orei 11:00, cursa Londra-Satu Mare operată de Wizz Air a întâmpinat probleme la aterizare. Din cauza ceții dense, piloții au fost nevoiți să survoleze în aer timp de aproximativ două ore, însă fără prea mare succes. Văzând că ceața nu dispare, poliții și controlorii de trafic au decis să redirecționeze aeronava spre un alt aeroport.

Zecile de persoane aflate la bord au ajuns cu bine la sol, însă au aterizat pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca. Pasagerii vor fi trasportați pe cale terestră, cu microbuze, către Satu-Mare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nu doar aceștia au întâmpinat probleme în prima zi din an. Pe Aeroportul din Satu Mare, alte zeci de persoane așteptau să se îmbarce la cursa cu destinația Londra.  După mai multe ore, atunci când ceața a permis acest lucru, aeronava a decolat de la Cluj-Napoca și a aterizat pe Aeroportul Internațional Satu Mare pentru a prelua pasagerii.

De ce nu poate ateriza un avion în condiții meteo nefavorabile?

Vremea nefavorabilă prezintă un pericol atunci când vorbim despre decolarea sau aterizarea aeronavelor. Specialiștii explică modul în care ceața afectează vizibilitatea pilotului și cum acest lucru pune în pericol viața pasagerilor.

„Faptul că o aeronavă nu poate ateriza nu ţine strict de dotările tehnice ale unui aeroport, ci în primul rând de condiţiile de vizibilitate. (…)

Dacă până la o anumită înălţime pilotul nu vede luminile pistei, acesta nu aterizează, întrucât ar putea periclita viaţa pasagerilor şi a echipajului de zbor.

Trebuie să ţinem cont de particularitatea amplasamentului aeroportului, dar şi de condiţiile geografice din zona aeroportului,(…)

Acestea pot face ca aterizările să nu poată fi efectuate atunci când vizibilitatea şi înălţimea bazei norilor sunt foarte reduse, chiar dacă mijloacele de navigaţie instrumentală ale aeroportului pot asigura dirijarea avionului”, a explicat pentru Ziarul de Iași Romeo Vatră, director la aerogara ieșeană.