Sarei, compania i-a trimis acasă un laptop și un contract. Şi-a cumpărat un alt monitor pentru a lucra mai confortabil și beneficiază de cursuri de formare pe internet.

Gema lucrează pentru o bancă din Madrid și, la fel ca Sara, descoperă zilele acestea avantajele și dezavantajele muncii inteligente.

Punctele bune sunt că se trezeşte devreme, economisește benzină și nu pierde timpul în trafic. Dar îi lipsește socializarea cu colegii și se plânge că se ridică cu greu de pe scaun pentru a face pauză şi a se odihni. „Lucrez mai mult și este mult mai plictisitor”, spune ea.

„A munci şi a trăi în același loc îngreunează relaționarea normală”, explică psihologul Fernando Azor Lafarga, directorul Cabecera.com. „Acum, cu coronavirusul, mulți oameni sunt obligați să rămână acasă și au puţine posibilităţi de a relaţiona cu ceilalți”.

O victorie pentru telemuncă

Dincolo de provocările psihologice ale carantinei, situația actuală poate fi interpretată şi ca un test general al companiilor către forme de lucru mai flexibile, spune Alejandra Martínez Boluda, directorul general al firmei de consultanță BICG, care formează companiile în inovarea dinamica muncii. S

Specialistul susține că pandemia este o oportunitate „de a proiecta modele de muncă pe care dorim să le implementăm în noua normalitate și să fim curajoși”.

„Vor exista companii care vor dori să revină la normal și cărora acest proces nu le-a fost de niciun folos, şi vor fi companii care au văzut că au putut continua datorită telemuncii și care vor dori în schimb să delocalizeze și să aprofundeze această metodă”.

Cu toate acestea, munca inteligentă în timpul izolării, nu poate fi comparată cu munca flexibilă, subliniază Alejandra.

În ultimele săptămâni, lucrătorii au fost nevoiți să-și gestioneze sarcinile zilnice cu anxietatea și incertitudinea de a nu putea ieşi din casă cum ar fi fost normal și, în unele cazuri, să aibă grijă de alți membri ai familiei.

PAGINA ANTERIOARA CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE