„Pentru că aici sunt mai multe elemente. Ordonanța 51 teoretic a fost dată ca să fie pusă în practică o reglementare europeană, iar acea reglementare europeană care a fost folosită ca pretext pentru adoptare, de fapt, a fost deturnată și încălcată chiar. Serviciul de transport în interiorul județelor a fost transformat din serviciul public de transport, în serviciu comercial. Înseamnă că, practic, în momentul în care este serviciu comercial, toate călătoriile care sunt efectuate de orice categorie de cetățean se plătesc cu bilet sau poate cu abonament.

În schimb, în cadrul serviciului public, se subvenționează biletele într-o anumită pondere, în funcție de cum se hotărăște, pentru elevi, pentru pensionari, pentru persoanele cu dizabilități, categoriile vulnerabile, iar ele se decontează din resurse publice. Practic, astăzi sunt copii care nu se mai duc la școală, pentru că nu sunt luați dacă nu plătesc. Sunt unii care nu își permit să plătească contravaloarea unei călătorii dus-întors timp de 20 de zile cât trebuie să se ducă la școală, motiv pentru care nu se mai duc la școală”, a spus Ludovic Orban la B1.

 

 

Te-ar putea interesa și: