Editura Evenimentul si Capital

EXCLUSIV. Oficiali din Compania de Drumuri confirmă, pentru EVZ, SABOTAREA construirii autostrăzii Comarnic-Brașov

15-01/comarnic-brasov-465x390
Autor: | | 3 Comentarii | 2645 Vizualizari

Surse din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au confirmat, pentru EVZ, că proiectul privind construirea autrostrăzii spre munte a fost tegiversat.

Nu a existat guvern în ultimii 14 ani care să nu vorbească despre autostrada Comarnic – Brașov. Studii, declaraţii politice, licitaţii şi amânări. Aşa a decurs povestea drumului rapid care trebuie construit pe Valea Prahovei, pentru ca turiştii să nu mai fie nevoiţi să stea ore întregi în trafic. Oficiali din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au confirmat ieri, pentru EVZ, că acest proiect rutier a fost blocat de mai multe ori şi sabotat, ca să nu se poată demara construirea lui. Patru licitaţii au fost organizate, totuși nu s-a construit niciun kilometru de drum.

Subiectul este acum redeschis de fostul deputat Sebastian Ghiță care spune că, în 2015, generalul Florian Coldea se opunea proiectului, dorind să fie construită altă autostradă, Pitești-Sibiu. Istoria eșecului Comarnic-Brașov este într-adevăr presărată de anulări suspecte de licitații și de creșteri aberante de preț.

Primele licitații – primele rateuri

Povestea a început în 2004, când Miron Mitrea, ministru al Transporturilor pe atunci, a semnat un contract de parteneriat public-privat cu francezii de la Vinci pentru realizarea a 36 de km de autostradă între Comarnic si Predeal. Costul - 884 milioane de euro. Contractul s-a semnat în urma unei negocieri.

Un an mai târziu, în 2005, noul ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre, a cerut anularea procedurii, iar timp de cinci ani nu s-a întâmplat nimic.

După patru ani, în 2009, când ministrul transporturilor era Radu Berceanu, asocierea Vinci – Aktor (Franta – Grecia) era desemnată, pentru a doua oară, ca firmă constructoare, în parteneriat public-privat. 58 de kilometri erau trecuți în noul proiect, iar costurile au fost estimate la aproximativ 1,5 miliarde de euro. Numai că, după un an, în 2010, contractual a fost iarăşi reziliat.

Al treilea anunţ de concesiune

În decembrie 2012-2013, Compania de Drumuri a publicat un nou anunţ de concesiune pentru autostradă. În februarie 2013, românii au aflat că patru mari asocieri din România, Europa și China sunt interesate de proiect: Asocierea Vinci (Franta)- Aktor (Grecia) – Strabag (Austria), UMB Spedition-Tehnostrade (Romania), Impregilo S.p.A – Salini (Italia) şi firma chineză China Communications Construction Company Limited. La sfârșitul anului 2013 a fost anunțat câștigătorul licitaţiei, fiind tot Asocierea Vinci-Strabag-Aktor.

În aprilie 2014 a fost făcut public faptul că Asocierea Vinci-Strabag-Aktor trebuia să găsească finanțare, abia apoi statul urmând să semneze contractul. Preţul ajunsese la 1,8 miliarde de euro, iar lungimea autostrăzii scăzuse de la 58 la 52 de kilometri.

Surpriza, in calendar! Ce se intampla cu Pastele catolic si cel ortodox, la anul

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: EVZ Special

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI