O româncă a umilit 852 de profesori italieni

O româncă a umilit 852 de profesori italieni

„Mereu suntem considerați inferiori doar pentru faptul că suntem români”, a spus Rodica Burlacu, strălucit cadru didactic la Roma.

Rodica Burlacu a absolvit Facultatea de Litere a Universității A.I.Cuza din Iași, cu specializarea limba și literatura română/limba și literatura franceză.

A predat, timp de opt ani, limba română la un liceu din județul Botoșani.

În anul 2008, viața Rodicăi Burlacu s-a schimbat, după ce a venit la Roma, unde a predat în cadrul unui proiect denumit „Limbă, cultură și civilizație românească” desfășurat în Italia.

Ne puteți urmări și pe Google News

Recent, românca a participat la examenul de evaluare al profesorilor de limbă franceză din Roma și din regiune.

În urma examenului, Rodica Burlacu s-a clasat pe locul opt, o performanță a româncei ținând seama că s-a situat înaintea a peste 800 de profesori care au participat la examen.

Este vorba de examenul de „graduatoria” care evaluează nivelul de pregătire și activitatea profesorilor.

„Orgoliul meu este că, româncă fiind, am reuşit să depăşesc 852 de italieni în graduatorie. Mereu suntem considerați inferiori doar pentru faptul că suntem români”, a spus Rodica Burlacu.

Românca spune că nu i-a fost deloc ușor să plece din țară, dar că revine în România ori de câte ori are ocazia.

„Am hotărât astfel să părăsesc România și să încep o viață nouă în Peninsulă. M-am desprins cu greu de patria mea, dorul de casă mă copleșea, dar n-am pierdut nicio ocazie pentru a reveni în țară”.

Rodica Burlacu a reușit să se integreze într-o țară străină care-i era necunoscută, depășind greutățile inerente, cu o voință de fier: scopul ei a fost să-i fie recunoscută profesia în Italia, să facă parte din sistemul de învățământ din peninsulă.

„A urmat o perioadă de integrare într-o societate nouă, necunoscută mie: alte reguli, noi tradiții, noi obiceiuri, altă limbă. În toți acești ani am lucrat în școlile din Italia cu copii români de diferite vârste, chiar și cu copii de alte naționalități, copii care, prin diversitatea lor, mi-au adus multe satisfacții. Obiectivul meu însă era să intru în sistemul de învățământ italian, să-mi fie recunoscută profesia de dascăl, în Italia. Știam că drumul va fi lung și anevoios, dar nu imposibil! Pentru mine era o provocare!”.