Studenții de la Universitatea din Iowa care s-au înscris la cursurile de Engleză ale profesoarei Chloe Clark pentru această toamnă au fost informați din programa acesteia că vor fi „dați afară” de la curs dacă se pronunță împotriva „căsătoriilor gay, a avorturilor și a Black Lives Matter”.

În programa formulată de Clark se arată:

„AVERTISMENT URIAȘ: Orice caz de abatere la care participați intenționat (rasism, sexism, discriminare a handicapaților, homofobie, sorofobie, transfobie, ironizarea problemelor mentale, ironizarea trăsăturilor fizice etc.) în clasă este motiv de eliminare. Același lucru este valabil pentru articole/proiecte: nu puteți alege nici o temă care să nu se conformeze respectării acelorași drepturi ale omului (i.e. argumente împotriva căsătoriilor gay, a avorturilor, a Black Lives Matter etc.). Iau acest lucru foarte în serios.”

Mai departe, profesoara Chloe Clark a scris în programă că în clasa ei va discuta cărți care „pot conține imagini tulburătoare și violente” și a promis să le ofere studenților „avertismente” în privința conținutului.

„Dacă, în orice moment, simțiți nevoia unui avertisment înaintea vizionărilor/lecturilor care pot conține astfel de imagini, anunțați-mă și voi fi bucuroasă să vi-l ofer.”

Programa lui Clark a atras atenția opiniei publice după ce un student indignat a dezvăluit documentul către Young American for Freedom, o organizație conservatoare pentru apărarea drepturilor studenților.

Din fericire, conducerea universității a recunoscut că programa este incompatibilă cu drepturile studenților conform prevederilor din Primul Amendament și a modificat-o.

Mai mult, conducerea universității a declarat că profesoara Clark va fi trimisă la un curs constituțional, pentru a-și împrospăta cunoștințele cu principiile gândite de Părinții Fondatori.

Și comunicatul universității statului Iowa se încheie astfel:

„Statul Iowa este ferm hotărât să apere drepturile prevăzute de Primul Amendament pentru studenții săi, facultate și personal (…) Universitatea nu ia măsuri disciplinare împotriva studenților pe baza conținutului sau punctelor de vedere exprimate în discursul lor.”