O nouă emisiune „Big Brother” va fi difuzată în România. Doar vedete vor participa la show-ul de televiziune

O nouă emisiune „Big Brother” va fi difuzată în România. Doar vedete vor participa la show-ul de televiziune Sursa foto: Dreamstime.com

Un post cunoscut de televiziune din România pregătește o surpriză pentru toți telespectatorii. Reprezentanții postului au început negocierile pentru organizarea reality show-ului „Big Brother”. La emisiune ar urma să participe doar vedete.

Televiziunea Română vrea să organizeze și să difuzeze unul dintre cele mai cunoscute show-uri din țara noastră. Este vorba de formatul „Big Brother”, care a fost creat de compania Endemol din Olanda, în prezent Banijay. Această emisiune a fost difuzată pentru prima dată de PrimaTV, timp de două sezone. Primul a fost în anul 2003, iar cel de-al doilea în 2004.

Celebrul format de televiziune presupune ca participanții să trăiască într-o casă izolată și să fie urmăriți în permamență. În plus, ei nu au acces la televizoare, internet, ziare sau ceasuri. Concurenții trebuie să facă în fiecare zi diferite misiuni, iar la finalul zilei primesc tot velul de avantaje dacă duc la bun sfârșit cerințele. La finalul săptămânii concurenții supun spre eliminare doi membrii ai casei, iar cel care primește cele mai puține voturi din partea publicului va părăsi concursul. TVR mai pregătește și alte surprize pentru telespectatori.

Vor participa numai vedete la noua emisiune a TVR

Televiziunea Română vrea ca la acest show de televiziune să participe doar vedete care să aibă un impact mare asupra publicului și să fie cunoscute la nivelul întregii țări. „Se dorește relansarea show-ului într-o formulă complet reînnoită, ce are la bază o nouă viziune a formatului prin care se pune accentul pe valoarea umană a fiecărui concurent”, se arată în expunerea de motive care a ajuns pe masa Consiliului Director al Societății Române de Televiziune.

„Pot decurge teme importante ale societății noastre. Solidaritatea feminină, integrarea socială a persoanelor cu dizabilități, discriminări rasiale, problema singurătății și fenomenul însingurării, importanța relațiilor dintre copii și părinți și traumele care pot avea loc pe parcursul copilăriei precum și efectele acestora pe termen lung. În grila SRTv nu există un program complex de reality show cu elemente de divertisment care să corespundă misiunii asumate de SRTv că «trebuie să reprezinte principala sursă de informație, educație și divertisment a românilor»”, se mai precizează în expunerea de motive.

Cine a propus ca TVR să difuzeze o emisiune Big Brother

Compania Mediacast a fost cea care a propus Direcției de Programe, la începutul lunii martie, ca Televiziunea Română să difuzeze o astfel de emisiune. Reprezentanții companiei au explicat că această emisiune ar putea schimba percepția publicului în legătură cu postul de televiziune public. De asemenea, ar putea reprezenta „un proces de rebranding” pentru TVR.

„Producția variantei VIP a reality-ului, axat în special pe factorul uman, emoțiile devenind protagoniste: de la poveștile de viață și (în cazul celebrităților) de succes al concurenților, până la confruntările care se vor naște din cauza izolării «forțate», totul este sub semnul unui adevărat carusel al emoțiilor, prin intermediul căruia se pot aduce în atenția publicului, subiecte și valori extrem de importante și cu adevărat compatibile cu Misiunea Publică a unei televiziuni de stat”, au mai explicat reprezentanții Mediacast.

Show-ul de televiziune ar urma să fie difuzat pe TVR începând cu luna septembrie dacă televiziune publică va reuși să strângă toate aprobările. Emisiunea ar urma să se termine în decembrie 2023. Fiecare emisiune ar dura 200 de minute și ar fi difuzată de două ori pe săptămână. În plus, ar exista și 105 de episoare zilnice cu o darată de 22 de minute fiecare. TVR a format o comisie specială care să discute cu reprezentanții Mediacast toate aspectele legate de negocieri, informează Libertatea.