O mare bancă din România, ținta hackerilor. Trei milioane de clienți, avertizați

O mare bancă din România, ținta hackerilor. Trei milioane de clienți, avertizați Sursa: Arhiva EVZ

Banca Comercială Română (BCR) le transmite clienților din România să nu răspundă la un mail transmis în numele băncii, prin care le sunt cerute datele personale.

Reprezentanții BCR le transmit celor trei milioane de clienți să nu răspundă la mailurile trimise în numele băncii, prin care li se solicită comunicarea datelor personale, pentru actualizarea bazei de date.

Oficialii BCR mai transmit că procedura actualizării datelor este cu totul alta și nu se face niciodată prin intrermediul unui mail. Mai mult, oficialii mai spun că au de-a face cu o tentativă de extorcare a persoanelor care au deschise conturi la BCR, prin celebra metodă ”phishing”.

Mesajele false trimise în numele BCR

În mailurile trimise de hackeri, care vor să obțină datele cardurilor pentru a le goli de bani, se arată că toate instrumentele de plată sunt dezactivate.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Ne-am actualizat sistemul online și, de la 7 Mai, acestui an, toate cardurile sunt temporar dezactivate pentru plăți online până când vă înscrieți pentru măsurile de securitate actualizate”, se arată în mailul fals.

În replică, cei de la BCR mai spun că sunt la curent cu tentativele de fraudă care devin tot mai elaborate.

„Ne-am intensificat și noi eforturile de comunicare directă către clienți și educație pentru securitate digitală. BCR oferă siguranța deplină a tranzacțiilor operate prin intermediul băncii, dar, în cazul tentativelor de phishing, e nevoie de sprijinul și atenția permanentă a clienților, deoarece ei vor fi vizați în mod direct, neintermediat”, ne-au transmis reprezentanții celei de-a doua bănci din sistem.

BCR le dă sfaturi clienților

Cei de la BCR le transmit clienților să nu instaleze programe pe care le descarcă de pe site-uri care nu au certificate de securitate.

Un alt sfat se referă la mailurile primite de pe adrese necunoscute. Aceste mail-uri nu trebuie deschise deoarece pot conține viruși informatici care pot pune controlul pe calculatorul persoanei care a accesat respectivul mail.

Cel mai importat sfat este că banca nu le va cere niciodată clienților săi să transmită datele personale prin intermediul online. Această procedură se face doar prin sistemul ”față în față” și doar la ghișeul băncii unde clientul trebuie prezinte buletinul de identitate.