”Ponderea rezervărilor pe early booking a ajuns la 25% din totalul făcut de agenții, față de 21% cât a fost anul trecut. Unul din motive îl reprezintă reducerile de care consumatorii pot beneficia”, a afirmat Marin în cadrul unei conferințe de presă.

Un alt motiv îl reprezintă faptul că turiștii pot astfel să-și aleagă mai bine hotelul și perioada, fără frica de a nu mai găsi loc în pli sezon. Early booking-ul a devenit tot mai important în ultimii ani, pe măsură ce criza i-a obligat pe consumatori să-și drămuiască mai atent banii și pe agenții să vină cu prețuri mai atractive. Până în 2012, ponderea early booking din total era de circa 10% din total.

”Consumatorii au devenit mai atenți decât înainte de criză, mai bine informați, cântăresc bine înainte de a lua o decizie”, a declarat Marin.

Această creștere a early booking-ului vine și pe fondul unei reveniri a turismului românesc. Numărul hotelurilor părăsite a scăzut drastic, sumele investite sunt mai mari, iar nivelul vânzărilor tinde să ajungă la nivelul înregistrat în perioada de dinainte de criză.