Nokia se relansează pe piața telecomunicațiilor. Legendarul logo va fi înlocuit după 60 de ani
- Ionel Sclavone
- 27 februarie 2023, 18:27
Producătorul de telefoane mobile Nokia anunță schimbări majore și susține că se concentrează pe o creștere agresivă a afacerilor. Compania de origine finlandeză trece printr-un plan de reorganizare și relansare pe piața de telecomunicații. Noua conducere a Nokia a stabilit o strategie de afaceri în trei etape: resetare, accelerare şi scalare.
Reprezentanții companiei de telefonie Nokia și-au prezentat planurile de relansare a afacerilor de pe piața de telecomunicații. Astfel, schimbările vor începe cu identitate mărcii, promovarea unui nou logo, după aproape 60 de ani de la înființare și o nouă reorientare pe piața de telecomunicații. Nokia mizează pe o creștere agresivă a afacerilor în următoarea perioadă, transmite Reuters. Noul logo cuprinde cinci forme diferite care formează cuvântul Nokia, firma renunțând la culoarea albastră iconică care a consacrat-o. Vor fi preferate mai multe culori, în funcţie de utilizare.
„A existat o asociere cu smartphone-urile şi în prezent suntem o companie de tehnologie de afaceri”, a declarat directorul general Pekka Lundmark pentru Reuters.
El a făcut o serie de declarații în ajunul evenimentului anual Mobile World Congress (MWC), care se deschide la Barcelona şi care se va desfăşura până pe 2 martie.
Lundmark a preluat postul la conducerea companiei finlandeze de telefonie, aflată în dificultate, în 2020 și a stabilit o strategie de afaceri în trei etape: resetare, accelerare şi scalare. Oficialul companiei a precizat că în acest moment a fost finalizată prima etapă a planului, cea de resetare a afacerii și urmează următoarea, accelerarea.
Nokia se relansează pe piața de telecomunicații
Nokia îşi propune să-şi dezvolte activitatea de furnizor de servicii și să vândă echipamente companiilor de telecomunicaţii.
„Am avut o creştere foarte bună de 21%, anul trecut, în întreprinderi, ceea ce reprezintă în prezent aproximativ 8% din vânzările noastre, aproximativ 2 miliarde de euro (2,11 miliarde de dolari). Vrem să ducem asta la două cifre cât mai repede posibil”, a spus Pekka Lundmark.
Principalele firme de tehnologie au colaborat cu producători ca Nokia pentru a vinde clienţilor reţele private 5G şi echipamente pentru fabrici automatizate, mai ales în sectorul de producţie. Acum Nokia intenţionează să revizuiască calea de creştere a afacerilor sale și ia în considerare alternative, inclusiv vânzări de active.
„Semnalul este foarte clar. Vrem doar să fim în afaceri în care putem vedea leadership global”, a spus Lundmark.
Mutarea Nokia către automatizarea fabricilor şi a centrelor de date o plasează la concurenţă cu marile companii de tehnologie, precum Microsoft şi Amazon. Piaţa de vânzare a echipamentelor de telecomunicaţii este sub presiune, iar mediul macroeconomic afectează cererea de pe pieţele cu marjă ridicată, cum ar fi America de Nord. Lundmark a precizat că India este principala piață a Nokia, datorită creșterii, dar că se așteaptă ca America de Nord să fie mai puternică în a doua jumătate a anului.
„India este piaţa noastră cu cea mai rapidă creştere, care are marje mai mici. Aceasta este o schimbare structurală”, a spus Lundmark.